ساخت‌وسازها در تبریز با روش ۲۰ سال پیش انجام می‌شود
ساخت‌وسازها در تبریز با روش ۲۰ سال پیش انجام می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه متاسفانه ساخت و ساز های  استان و به ویژه شهر تبریز با متدهای ۲۰ سال پیش انجام شود به اعضای هیات مدیره نظام مهندسی استان و شهرداری دستور داد تا چهره شهر تبریز را عوض کنند. اسماعیل جبارزاده در دیدار اعضای هیات مدیره نظام مهندسی با وی، ماه بهمن […]

۱۳۹۴۰۷۰۷۰۰۰استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه متاسفانه ساخت و ساز های  استان و به ویژه شهر تبریز با متدهای ۲۰ سال پیش انجام شود به اعضای هیات مدیره نظام مهندسی استان و شهرداری دستور داد تا چهره شهر تبریز را عوض کنند.

اسماعیل جبارزاده در دیدار اعضای هیات مدیره نظام مهندسی با وی، ماه بهمن را ماه پیروزی ملت ایران برابر ر‍ژیم طاغوت دانست.

وی با تقدیر از برگزاری انتخابات با شکوه نظام مهندسی در استان افزود: هر چه میزان مشارکت بیشتر باشد، انتخاب اصلح میسرتر می شود و امیدواریم در انتخابات  آتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز شاهد حضور حداکثری مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی در پای صندوق های رای باشیم تا افراد اصلح وارد مجلس شوند.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با تقدیر از مسئولان سابق استانی در حوزه مهندسی و راه و شهرسازی ادامه داد: توجه علمی به تمامی امور در استان، یکی از مهمترین اولویت های ماست و در عمل نیز به دور از هر گونه شعار گویی و شعار زدگیف این مهم را عملیاتی کرده ایم.

وی کاخ استانداری و عمارت شهرداری تبریز را مصداق بارز دو بنای مهندسی موفق عنوان کرد و افزود: باید فعالیت هایی انجام دهیم که آیندگان به ما افتخار کنند نه اینکه فقط و فقط به منافع مادی و زودگذر خود فکر کنیم.

وی با بیان اینکه در حد توان از تمامی تشکل های صنفی حمایت می‌کنیم، ادامه داد: حمایت از تشکل های صنفی و نخبگان یکی از مهم ترین وظایف ماست و دولت تدبیر و امید نیز نسبت به این امور، اهتمام وی‍ژه ای دارد.

جبارزاده همچنین بر ضرورت استفاده نظام مهندسی از تجربیات نظام پزشکی تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی، دفاع از حق و حقوق مهندسین و مردم را مهمترین وظیفه برای جامعه مهندسین دانست و اظهارکرد: متاسفانه در سال های گذشته، آنچنان که باید و شاید به بحث دفاع از حقوق مردم توجهی نمی شد. وقتی مهندسی، امضایی در زیر نقشه ثبت می کند باید به امضای خود پایبند بوده و این امضا را بعد از مطالعات لازم نسبت به پروژه و انجام کارهای کارشناسی انجام دهد.

 جبارزاده در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در این استان و شهر تبریز، ساختمان هایی احداث شده است که مصداقی از ظلم و جنایت هستند، تصریح کرد: اگر نیاز باشد با چنین اشخاصی، برخورد قضایی خواهیم داشت.

وی خطاب به اعضای هیات مدیره نظام مهندسی استان دستور داد تا چنین افرادی را شناسایی کرده و به آن ها رحم نکنند چرا که سهل انگاری و تخلف یک مهندس می تواند آبروی تمامی مهندسین در استان را خدشه دار کند.

وی گفت: مردم، شما را می شناسند و به شما اعتماد می کنند. نگذارید بینش و نگرش مردم نسبت به شما با سو استفاده افرادی از بین شما از بین برود. تعصب و حمایت صرف بدون توجه به قانون و شرع در این استان نباید وجود داشته باشد چون این قشر به طور مستقیم با دارایی ها و اموال مردم و به نوعی با حق الناس سر و کار دارند.

جبارزاده با تاکید بر لزوم به روز بودن سواد تمامی مهندسین متناسب با آخرین دستاوردهای علم و تکنولوژی گفت: متاسفانه ساخت و سازها در تبریز با روش و متد ۲۰ سال پیش انجام می شود. به عنوان مثال با توجه به اینکه میزان پرت سالیانه آب در استان، ۱۸ درصد است در حالی که مهندسین بیش از ۵۰ سال است که نتوانسته اند مشکلات این چنینی را حل کنند.

وی از آمادگی استانداری برای دعوت از اساتید و متخصصین داخلی و خارجی این حوه به استان و به روز کردن سواد مهندسین خبر داد.

 به گفته وی در دولت تدبیر و امید، هیچ کسی حق ندارد پرو‍ژه ای را بدون داشتن پیوست علمی اجرا کند.

جبارزاده خطاب به اعضای هیات مدیره نظام مهندسی گفت: مصمم هستیم چهره شهر تبریز را عوض کنیم.در تحقق این مهخم، مدیریت شهری را کمک کنید.

وی همچنین از  زیر آب زنی برخی از پیمانکاران نسبت به پیمانکاران دیگر و ارسال گزارشاتی در جهت تخریب آن ها به استانداری به شدت انتقاد و بر ضرورت توجه به حضور تکنسین ها در کنار مهندسین تاکید کرد.