نسخه نجفی برای مبارزه با تخلفات در شهرداری تبریز
نسخه نجفی برای مبارزه با تخلفات در شهرداری تبریز

صادق نجفی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار داشت: در گذشته نه چندان دور، تقاضای پروانه ساختمانی به قدری بود که صدور آن، گاه با نوبت‌بندی صورت می‌گرفت؛ اما امروز، اوضاع تغییر کرده و با کاهش چشمگیر ساخت‌و سازها مواجه هستیم. وی اضافه کرد: در چنین شرایطی، برنامه‌های پیشرفت شهر، جز با توسعه […]

۲۲۸۰۰۰۳صادق نجفی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار داشت: در گذشته نه چندان دور، تقاضای پروانه ساختمانی به قدری بود که صدور آن، گاه با نوبت‌بندی صورت می‌گرفت؛ اما امروز، اوضاع تغییر کرده و با کاهش چشمگیر ساخت‌و سازها مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی، برنامه‌های پیشرفت شهر، جز با توسعه زمینه‌های سرمایه‌گذاری و حرکت به سمت درآمدهای پایدار، محقق نخواهد شد.

شهردار تبریز با اشاره به حضور تعیین کننده شهرداری‌ها در عموم شئونات عمرانی و اجتماعی شهر اظهار داشت: متاسفانه بیشتر مجموعه‌های اجرایی، درصدد امتیازگیری از شهرداری هستند، این در صورتی است که در برنامه ششم توسعه، سهم شهرداری راهی خزانه دولت شده و نحوه تزریق آن به عهده دولت گذاشته شده است.

نجفی متذکر شد: شهرداری اساساً باید امسال از محل ارزش افزوده ۷۰۰ میلیارد تومان دریافت می‌کرد، این در صورتی است که بالاترین رقم دریافتی شهرداری تبریز از این بخش، مربوط به سال گذشته و معادل ۱۲۰ میلیارد تومان بوده‌است.

شهردار تبریز تاکید کرد: علی‌رغم این محدودیت‌ها، شهرداری تبریز حرکت‌های پرشتاب خود را در حوزه عمران ادامه داده که پیشرفت‌های خیره‌کننده مترو در دو سال گذشته و پروژه‌های مهم عمرانی از آن‌جمله است.

وی شفاف‌سازی را لازمه پیشگیری از زمینه‌های تخلف خواند و افزود: در دو سال گذشته سعی داشته‌ایم کلیه پروژه‌های عمرانی و اقدامات اجرایی را در بستری ارایه دهیم که امکان نظارت توسط شورای محترم و حتی عموم شهروندان، با سهولت بیشتری فراهم باشد.

شهردار تبریز اظهار داشت: معتقدم مبارزه با خطا و تخلف، پیش از آنکه با برخوردهای قهری میسر باشد، نیازمند تقویت شفاف‌سازی و پیشگیری از زمینه‌های بروز تخلف است.

وی از تعرفه به عنوان فرمول ارزشمند رسیدن به بودجه یاد کرد و افزود: شهرداری سعی کرده لایحه تعرفه را با نگاه جامع و دقیق تهیه و تقدیم کند، با این حال، بررسی مجدد این لایحه توسط عزیزان شورا، پشتوانه‌های کارشناسی برنامه و بودجه سال آینده را تقویت خواهد کرد.