فروش منابع متعلق ماشین‌سازی برای نوسازی/ تاکید بر حل مشکل کارخانه تراکتور
فروش منابع متعلق ماشین‌سازی برای نوسازی/ تاکید بر حل مشکل کارخانه تراکتور

احمد محمدزاده صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز، در خصوص آخرین وضعیت ماشین‌سازی تبریز، با بیان اینکه این شرکت نیاز به نوسازی دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در شرایط پساتحریم در مسیر حرکت به سمت شکوفایی اقتصادی کشور، جای یک شرکت ماشین‌سازی در مسیر توسعه خالی است، بنابراین هیچ شکی […]

احمد محمدزاده صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز، در خصوص آخرین وضعیت ماشین‌سازی تبریز، با بیان اینکه این شرکت نیاز به نوسازی دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در شرایط پساتحریم در مسیر حرکت به سمت شکوفایی اقتصادی کشور، جای یک شرکت ماشین‌سازی در مسیر توسعه خالی است، بنابراین هیچ شکی در نوسازی این شرکت نباید داشته باشیم.

ماشین‌سازی باید نوسازی شود

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز ماشین‌سازی به نقطه‌ای رسیده که باید نوسازی شود و بدون نوسازی ماشین‌سازی نیز نمی‌تواند وجود داشته باشد، افزود: در این میان دو دیدگاه وجود دارد یا باید دولت از فروش منابع متعلق به ماشین‌سازی، برای نوسازی شرکت اقدام کند یا با فروش به بخش خصوصی این امر را تحقق بخشد.

وی ادامه داد: اگر با توجه به سیاست‌های دولت و رهنمودهای مقام معظم رهبری برای ماموریت اجرای اصل ۴۴ عمل شود، این مسئله پیش می‌آید که باید افرادی دارای اهلیت و تخصص که بتوانند هم هزینه‌های شرکت را تامین کنند و هم سرمایه نوسازی آن را داشته باشند، انتخاب شوند که در صورت وجود اعلام آمادگی چنین شرکتی، دستش را می‌فشاریم و از آن حمایت خواهیم کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه بحث نوسازی در خصوص شرکت ماشین‌سازی یک اصل غیرقابل انکار به شمار می‌آید، تصریح کرد: در صورت نبود بخش خصوصی با شرایط مناسب تنها اصل باقی مانده برای نوسازی فروش اموال خواهد بود و باید توجه داشت که وقتی کارخانه‌ای بخشی از سرمایه خود را صرف خرید یک زمین می‌کند در واقع برای آینده برنامه‌ریزی کرده تا این املاک پشتوانه شرکت در مواقع نیاز باشند.

وی با بیان اینکه امروز که نه افراد با اهلیت قدم پیش می‌گذارند و نه برای نوسازی اقدام می‌کنیم گفت: به عبارتی در دوره توقف شرکت ماشین‌سازی به قرار داریم و باید نگران شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این واحد بیش از ۵۰۰ نفر نیروی حرفه‌ای و کارآمد اشتغال دارند که تک تک آنها سرمایه‌های بزرگی هستند در صنعت کشور، می‌توان گفت دوره گذر از توقف بدترین دوره ماشین‌سازی می‌تواند باشد.

محمدزاده ادامه داد: با توجه به این مسائل در این خصوص باید وزرای صنایع، معادن و تجارت، اقتصادی و روسای سازمان خصوصی‌سازی و سازمان گسترش در گفت‌و‌گویی به نتیجه مناسبی در این خصوص دست یابند، ما نیز به عنوان استانداری در انتظار نتیجه این تعامل و گفت‌وگو هستیم.

جزئیات تولید خودرو با برند اروپایی در تبریز

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بحث تولید خودرو با برند اروپایی در استان، گفت: در این زمینه مجوزها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت اخذ شده و تا بعد از آن مذاکره با شرکت‌ها و برندهای اروپایی را آغاز کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: امروز اقداماتی که مربوط به دولت بود عملی شده و از این به بعد بخش خصوصی باید وارد عمل شود.

وی بیان کرد: برای مشخص کردن برندهای مورد نظر نیز امروز اسم بردن از یک شرکت خاص تنها محدود کردن بوده و بر همین اساس هر شرکتی که بهترین برند و شرایط و خدمات پس از فروش را را وارد کند طبیعی است که انتخاب خواهد شد.

تاکید بر حل مشکل کارخانه تراکتورسازی

محمدزاده در خصوص بحث فروش تراکتورهای کارخانه تراکتورسازی، گفت: اعتقاد داریم کارخانه بزرگ تراکتورسازی تنها کارخانه‌ای است که علاوه بر خودش برای گروهی وسیع نیز اشتغال ایجاد کرده و با توجه به این مسئله هرگونه مشکل در این کارخانه نه تنها مشکل استانی بلکه مشکل کشوری بوده و تلاش مسئولان استانی و کشوری بر این است تا مشکل این کارخانه رفع شود.

وی در ادامه با اشاره به ارائه تسهیلات در قالب وام‌های سوبسیددار به کشاورزان برای خرید تراکتور گفت: وام‌های سوبسیددار ارائه شده بود که امیدواریم این روند نیز ادامه‌دار باشد و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تمام شدن برجام و لغو تحریم‌ها، افزود؛ امروز اگر در حوزه دیپلماسی نیز موفق بوده‌ایم باید گفت راه دیپلماسی نیز در سایه قدرت و عزت نیروهای امنیتی و نظامی هموار شده است.

احمدزاده تاکید کرد: زمانى که نیروهای امنیتی و نظامی قدرتمندی داشته باشیم به تبع این امر در کنار آن دیپلماسی قدرتمندی نیز به وجود خواهد آمد که مایه سربلندی نظام جمهوری اسلامی باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی، در ادامه با بیان اینکه با تلاش و همدلی کشور به سمت توسعه پیش می‌رود و حرکت لوکوموتیو توسعه اقتصادی آغاز شده است، ادامه داد: از سال آینده شاهد حرکت واگن‌های رشد اقتصادی به صورت ملموس در کشور خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره بحث فعال شدن گمرک جلفا ـ نخجوان در روزهای جمعه، گفت: با توجه به حرکت به سمت توسعه اقتصادی و اینکه گمرک جلفا دروازه ورود به روسیه بوده و همچنین برای گسترش روابط با جمهوری آذربایجان دارای اهمیت فراوانی است از این رو باید به طور کامل فعال شود.