رییس حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر گفت: صلاحیت ۲۱ نفر از داوطلب های نامزدی این حوزه برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان تایید شد. ظفر محمدی، روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام شورای نگهبان صلاحیت ۱۷ داوطلب نامزدی نیز […]

رییس حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر گفت: صلاحیت ۲۱ نفر از داوطلب های نامزدی این حوزه برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان تایید شد.

ظفر محمدی، روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام شورای نگهبان صلاحیت ۱۷ داوطلب نامزدی نیز تایید نشده است.
وی، با بیان اینکه علت رد صلاحیت این داوطلب ها عدم احراز هویت و التزام به ولایت فقیه است، یادآور شد: داوطلب های نامزدی که بر اساس نظر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، صلاحیت آنان تایید نشده، می توانند شکایت خود را تا ۲۹ دی به هیات نظارت استان و هیات نظارت عالی کشور ارایه کنند.
محمدی ادامه داد: بر اساس ماده ۵۲ قانون انتخابات و ماده ۳۴ آئین نامه اجرایی آن، این داوطلب های نامزدی در صورت تمایل می توانند شکایت خود را به مرکز استان در محل های تعیین شده از سوی دفاتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان مراجعه و پس از تکمیل فرم شکایت، رسید دریافت کنند.
در بررسی صلاحیت های داوطلب های نامزدی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مراغه و عجب شیر یک نفر از سوی هیات اجرایی (مراجمع چهارگانه) رد صلاحیت شده بود که از سوی شورای نگهبان نیز دوباره رد صلاحیت شد.
درانتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه مراغه و عجب شیر۳۸ داوطلب نامزدی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد یک نفر روحانی و سه نفر زن هستند.
طبق اعلام ستاد انتخابات حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر آرای مردم این شهرستان ها درانتخابات مجلس شورای اسلامی در هفت اسفند در۲۵۱ شعبه اخذ رای جمع آوری می شود.
این تعداد شامل ۱۷۷ شعبه در شهرستان مراغه و ۷۴ شعبه نیز برای جمع آوری آرای مردم شهرستان عجب شیر در نظر گرفته شده است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفت اسفند همزمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.