تصویب ۱۵ طرح هادی روستایی در چاراویماق
تصویب ۱۵ طرح هادی روستایی در چاراویماق

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با تصویب ۱۵ طرح هادی روستایی در چاراویماق، ۳۴۸ خانوار این شهرستان با جمعیت بیش از یک هزار و ۳۷۲ نفر از مزایا و نعمت این طرح ها بهره مند می شوند. به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، قربان محمدی در […]

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با تصویب ۱۵ طرح هادی روستایی در چاراویماق، ۳۴۸ خانوار این شهرستان با جمعیت بیش از یک هزار و ۳۷۲ نفر از مزایا و نعمت این طرح ها بهره مند می شوند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، قربان محمدی در آیین بررسی این طرح ها، افزود: تصویب و اجرای طرح هادی روستایی در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران منطقه روستایی با جدیت از سوی این بنیاد در حال پیگیری است.
وی اظهار کرد: تجدید حیات و هدایت روستاها در اشکال ساختاری، فیزیکی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهدافی است که در اجرا و انجام این طرح ها لحاظ شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی یادآور شد: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها، با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی و هدایت وضعیت فیزیکی روستا از جمله اهداف مورد نظر در توسعه روستاهاست.
محمدی، اضافه کرد: مراحل تهیه طرح هادی نیز از تهیه نقشه پایه و وضع موجود روستا شروع و در ادامه روندهایی مانند مطالعات پایه و تشخیص وضعیت، تحلیل و استنتاج از بررسی ها و تدوین چشم اندازها، تعیین پروژه های پیشنهادی و تهیه طرح هادی را گذرانده و در آخر نیز اهداف تهیه و اجرای طرح هادی روستایی مشخص و به مرحله اجرا می رسد.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چاراویماق نیز در این آیین گفت: با تصویب طرح هادی ۱۵ روستای این شهرستان، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در حدود ۱۱۸ روستا دارای طرح هادی شد.
بابک فروغی، افزود: اهداف مطالعه و اجرای طرح هادی در روستاها موجب افزایش انگیزه روستائیان، پیشگیری از مهاجرت آنان به شهرها و بهبود معیشت و رفاه سطح زندگی در روستاها می شود.
وی اظهار کرد: تاکنون در این شهرستان، اجرای طرح هادی در ۲۲ روستا به اتمام رسیده که در مقایسه با سایر روستاهای شهرستان های استان دارای میانگین پایینی بوده چرا که تنها ۱۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار چاراویماق را شامل می شود.
فروغی، خواستار توجه بیش از پیش مسوولان شهرستانی و استانی در تامین اعتبار برای اجرای حداقل یک مرحله طرح هادی در روستاهای باقی مانده این شهرستان شد و ادامه داد: اجرای طرح هادی سه روستای جدید نیز در سال ۹۵ در اولویت برنامه کاری این نهاد بوده که تلاش می شود تعداد روستاهای قابل اجرا در سال آینده افزایش یابد.