راه اندازی نسل سوم شبکه تلفن همراه در عجب شیر
راه اندازی نسل سوم شبکه تلفن همراه در عجب شیر

رییس اداره مخابرات عجب شیر از راه اندازی نسل سوم شبکه تلفن همراه ‘ ۳G’ در این شهرستان خبر داد. پرویز نجفی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فناوری تلفن همراه تاکنون دارای نسل های مختلفی بوده و تا نسل دوم مبتنی بر مکالمه بود ولی نسل سوم ‘ ۳G’ مبتنی […]

رییس اداره مخابرات عجب شیر از راه اندازی نسل سوم شبکه تلفن همراه ‘ ۳G’ در این شهرستان خبر داد.

پرویز نجفی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فناوری تلفن همراه تاکنون دارای نسل های مختلفی بوده و تا نسل دوم مبتنی بر مکالمه بود ولی نسل سوم ‘ ۳G’ مبتنی بر سرویس دیتاست و امکان استفاده از اینترنت پر سرعت و اینترنت چند رسانه ای را برای گوشی های همراه فراهم می کند.
وی، مهمترین ویژگی های فنی نسل سوم را افزایش پهنای باند دسترسی به اینترنت برای کاربران، افزایش کیفیت و تنوع خدمات قابل ارائه، استفاده بهینه از طیف فرکانسی، کاهش تاخیر ارتباط، افزایش ایمنی ارتباطی نسبت به نسل های قبلی و انتقال اطلاعات با کیفیت بهتر اعلام کرد.
رییس اداره مخابرات عجب شیر اظهار کرد: امکان استفاده از گوشی تلفن همراه به عنوان دفتر کار سیار، امکان تبدیل گوشی تلفن همراه به باجه بانکی همراه با قابلیت انجام تمامی عملیات بانکی، امکان توسعه آموزش مجازی در نقاط مختلف کشور بر بستر اینترنت پهن باند، دریافت و مشاهده برنامه های تلویزیونی از طریق تلفن همراه با کیفیت فوق العاده و امکان ارایه محتواهای صوتی و تصویری متنوع با کیفیت بالا از دیگر ویژگی های نسل سوم شبکه تلفن همراه است.
نجفی، با بیان اینکه نصب تجهیزات سایت ۳G هم اکنون آغاز شده و به زودی راه اندازی می شود، ادامه داد: برای استفاده از این سرویس نیاز به تعویض سیم کارت نبوده ولی گوشی تلفن همراه باید قابلیت پشتیبانی از این سرویس را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه با خرید و فعال سازی بسته های اینترنتی می توان از این امکانات استفاده کرد، گفت: تنظیمات ۳G و GPRS برای مشترکان همراه اول یکسان بوده و در صورتی که مشترکان پیش از این از اینترنت همراه استفاده می کردند، نیازی به تنظیم مجدد ندارند.
مشترکان همراه اول پس از اتصال از طریق اینترنت نسل سوم علامت های H+، H و یا ۳G را بر روی نمایشگر گوشی تلفن همراه خود مشاهده خواهند کرد و به این معناست که مشترک در محدوده پوشش ۳G قرار دارد.