ارتقای مشارکت دانش آموزان در آموزش مهم ترین هدف آموزش و پرورش
ارتقای مشارکت دانش آموزان در آموزش مهم ترین هدف آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: ارتقای انگیزه کارگروهی و افزایش میزان مشارکت دانش آموزها در آموزش و خودسازی مهم ترین هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. عاشور اکرمی، روز پنج شنبه درهمایش ارزشیابی کیفی توصیفی (چیستی و چرایی) دبیران دوره ابتدایی شهرستان مراغه افزود: تربیت در راستای […]

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: ارتقای انگیزه کارگروهی و افزایش میزان مشارکت دانش آموزها در آموزش و خودسازی مهم ترین هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

عاشور اکرمی، روز پنج شنبه درهمایش ارزشیابی کیفی توصیفی (چیستی و چرایی) دبیران دوره ابتدایی شهرستان مراغه افزود: تربیت در راستای مسئولیت پذیری، انجام کارگروهی، ایجاد فکر و اندیشه، پرسش و پاسخ، ایجاد خلاقیت و پرورش ذهن های خلاق مهم ترین هدف از اجرای تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.
وی اظهارکرد: با توجه به این مولفه ها، معلم ها باید برای ارتقای این مهارت در راستای سند تحول بنیادین و موفقیت در یادهی و یادگیری از مشارکت دانش آموزها بهره گیرند تا بتوانند در تربیت نسلی آگاه، روشن فکر، خلاق و ایده پرداز قدم بردارند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی یادآور شد: درزمان کنونی سعی می شود نتیجه آموزش و پرورش به سمت خروجی گرایی سوق یابد و تمامی این موارد بر اساس بخش های نوین مورد ارزیابی قرار می گیرد.
اکرمی ، یادگیری سریع و صحیح، پایداری و آموزش کامل، به خاطر سپردن صحیح و کامل مطالب و به یاد آوردن آن ها از مولفه های ارزش گذاری آموزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد.
مدیرآموزش و پرورش مراغه نیز در این همایش گفت: اثربخشی، برنامه گرایی، افزایش توانمندی همکاران و همچنین ارتقای کیفی آموزش مهم ترین محورهایی است که دراین شهرستان با توجه به اسناد بالادستی به آن ها توجه می شود.
جلیل اسلامی افزود: هدف از برگزاری دوره های آموزشی ارزشیابی کیفی، توجه به ارتقای کیفی و اثربخشی آموزش ارایه شده در کلاس است.
وی اظهارکرد: حدود ۸۰ درصد از معلم های دوره های ابتدایی در دو نوبت توسط اساتید وزارتخانه آموزش داده شدند.
هم اکنون یکهزار معلم در سطح مدارس دولتی و غیرانتفاعی این شهرستان مشغول ارایه آموزش به ۲۳ هزار دانش آموز دوره ابتدایی مراغه هستند.
مراغه دارای ۴۳ هزار دانش آموز بوده که این تعداد در بیش از۵۱۰ مدرسه توسط حدود سه هزار معلم در حال کسب علم و تحصیل هستند.

خبرگزاری مراغه.نت

ایرنا