میزان سالمندان در آذربایجان‌شرقی بیشتر از میانگین کشوری / آذربایجان‌شرقی پیرتر می‌شود
میزان سالمندان در آذربایجان‌شرقی بیشتر از میانگین کشوری / آذربایجان‌شرقی پیرتر می‌شود

حیدر فتح‌زاده امشب در سومین جلسه شورای سالمندی آذربایجان‌شرقی از عدم برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مطلوب به سالمندان انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر از جمعیت سالمندی غافل بوده‌ایم. مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: میزان سالمندان در آذربایجان‌شرقی بیشتر از میانگین کشوری بوده و در سال ۱۴۱۰ این میزان به […]

۲۴۰۰۰۲حیدر فتح‌زاده امشب در سومین جلسه شورای سالمندی آذربایجان‌شرقی از عدم برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مطلوب به سالمندان انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر از جمعیت سالمندی غافل بوده‌ایم.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: میزان سالمندان در آذربایجان‌شرقی بیشتر از میانگین کشوری بوده و در سال ۱۴۱۰ این میزان به بیش از ۱۴ درصد افزایش خواهد یافت.

فتح‌زاده افزود: در سال‌های آینده استان آذربایجان‌شرقی با مشکل افزایش تعداد سالمندان مواجه خواهد شد و باید برای توانمندسازی فردی و گروهی سالمندان برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.

وی  گفت: میزان سالمندان در آذربایجان شرقی بیشتر از میانگین کشوری می‌باشد ولی برنامه‌ریزی متناسب با این جمعیت وجود ندارد.

فتح زاده در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در سال ۱۳۵۵ میزان مشارکت زنان استان در مباحث اقتصادی ۱۳ درصد بود و امروز بعد از ۴۰ سال این میزان مشارکت اقتصادی زنان استان همان ۱۳ درصد است.

محمد الهوردی‌پور رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه  با اشاره به ایجاد رشته‌های سلامت سالمندان در این دانشگاه، خواستار تعریف اولویت‌های پژوهشی در زمینه سالمندان شد تا در دانشگاه علوم پزشکی تبریز کارهای پژوهشی انجام شود.

اسکندرنژاد رئیس هیئت مدیره بنیاد فرزانگان استان در این جلسه اصلی‌ترین مشکل این بنیاد را که ویژه سالمندان ایجاد شده را نداشتن فضای فیزیکی مناسب بیان کرد.

اسکندرنژاد افزود: با همکاری صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی برنامه‌هایی برای آگاه‌سازی در زمینه سالمندان در شبکه استانی سهند ساخته و پخش می‌شود.