تدریس منظومه “حیدر بابا” در دانشگاه میشیگان/ کم‌توجهی دانشگاه تبریز به استاد شهریار
تدریس منظومه “حیدر بابا” در دانشگاه میشیگان/ کم‌توجهی دانشگاه تبریز به استاد شهریار

علیرضا نائبی اظهار کرد: حیدر بابای شهریار به عنوان بزرگ‌ترین اثر فولکولوریت جهان در دانشگاه‌ میشیگان بررسی و تدریس می‌شود و کسانی که می‌خواهند اطلاعاتی در این رابطه به دست آورند می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه میشیگان آمریکا اطلاعات لازم را در این خصوص کسب کنند. وی افزود: با توجه به اینکه تحقیقات بنده در مدت […]

علیرضا نائبی اظهار کرد: حیدر بابای شهریار به عنوان بزرگ‌ترین اثر فولکولوریت جهان در دانشگاه‌ میشیگان بررسی و تدریس می‌شود و کسانی که می‌خواهند اطلاعاتی در این رابطه به دست آورند می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه میشیگان آمریکا اطلاعات لازم را در این خصوص کسب کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه تحقیقات بنده در مدت ۱۰ سال زیر نظر انجمن علمی استادان زبان و ادبیات فارسی ایران و با نظارت پژوهشگاه کشور انجام گرفته، به این نتیجه رسیده ایم که جایگاه استاد شهریار در دانشگاه تبریز و آمار پایان نامه های نوشته شده در این دانشگاه، در رده آخر دانشگاه‌های کشور قرار دارد.

نائبی اظهار کرد: در جایی که سایت دانشگاه تبریز حتی در صفحات فرعی و جانبی خود هیچ اقدامی در باره استاد شهریار انجام نمی‌دهد چه انتظاری از دیگر دانشگاه‌های کشور می‌توان داشت.

نویسنده کتاب شهریار پژوهی ادامه داد: مرکز مطالعات شهریار شناسی، کار شناسایی، جذب، پرورش و تعلیم و تربیت استعداهای مختلف را سرلوحه کارهای خود قرار داده و در سه حوزه ادبی، هنری و پژوهشی اقدام به شناسایی و جذب استعدادهای درخشان کرده است و قرار بر این شده که هر سه ماه یک بار مسابقه سراسری در حوزه های مختلف از اعضاء به عمل آورد.

وی اشاره کرد: من تحقیقات خود را در دانشگاه تربیت مدرس به صورت گسترده و بنیادین درباره شهریار آغاز کرده ام و با مطالعه ۴۷ هزار صفحه کتاب، رساله، پایان نامه، مصاحبه و مقاله بعد از آسیب شناسی، در ۲۷ شهریور سال جاری در همایش جهانی شهریار که در دانشگاه تبریز برگزار شد به عنوان بزرگ ترین شهریار پژوه انتخاب شدم و از کتاب بنده رونمایی شد.

نایبی یادآور شد: کتاب شهریار شناسی من، در مهرماه سال ۹۴ به عنوان جامع ترین تحقیق شهریار پژوهی در جهان در کشور ترکیه معرفی و رونمایی شد.