سوق یافتن قاچاق کالای ترکیه به سمت ایران/ تولیدات داخلی به ویژه پوشاک در معرض تهدید
سوق یافتن قاچاق کالای ترکیه به سمت ایران/ تولیدات داخلی به ویژه پوشاک در معرض تهدید

حسین نجاتی عصر امروز در سومین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی با بیان اینکه عدم هماهنگی کافی در زمینه مبارزه با قاچاق موجب مشکلاتی می‌شود، اظهار داشت: همکاری بخش‌های دست‌اندرکار در این زمینه مهم بوده و باید هماهنگی لازم ایجاد شود تا امکان برخورد فراهم شود. […]

۷۰۸۰۰۰حسین نجاتی عصر امروز در سومین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی با بیان اینکه عدم هماهنگی کافی در زمینه مبارزه با قاچاق موجب مشکلاتی می‌شود، اظهار داشت: همکاری بخش‌های دست‌اندرکار در این زمینه مهم بوده و باید هماهنگی لازم ایجاد شود تا امکان برخورد فراهم شود.

وی تصریح کرد: در یکی از موارد شاهد بودیم که تمام مغازه‌های موبایل فروشی خیابان شریعتی و فردوسی تبریز تعطیل شده و امکان بازرسی فراهم نشد.

نجاتی گفت: تعداد مغازه‌های موبایل فروشی در استان و شهر تبریز به شدت در حال افزایش بوده که این موضوع موجب مشکلات زیادی در زمینه قاچاق می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تولید موبایل و قطعات جانبی در استان و کشور زیاد نیست، ضروری است تا بررسی‌های بیشتر در زمینه قاچاق این موارد صورت گیرد.

نجاتی یادآور شد: در زمینه قاچاق پوشاک نیز با توجه به اختلافات ترکیه و روسیه این قاچاق به سمت ایران سوق یافته و بازار داخلی را تهدید می‌کند و اجناس ارزان قیمت وارد استان می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی افزود: تولیدکننده‌های داخلی به خصوص آذربایجانی‌ها دچار مشکلات زیادی از ورود بی‌رویه اجناس قاچاق پوشاک می‌شوند.

وی گفت: اگر به صورت جدی و منطقی راهکاری برای ورود قاچاق بی‌رویه پوشاک از ترکیه اندیشیده نشود دچار مشکلات جدی و بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی خواهیم بود.