حسن روحانی رئیس جمهور با بیان اینکه برخی‌ها نیایند از رکود صحبت کنند، گفت: دولت تدبیر و امید کشور را در شرایط نفت ۳۰ دلاری اداره می‌کند نه نفت ۱۴۷ دلاری، همچنین دولت کشور را در شرایط تحریم اداره می‌کند نه در شرایط عادی. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح رسمی فازهای ۱۵ و […]

حسن روحانی رئیس جمهور با بیان اینکه برخی‌ها نیایند از رکود صحبت کنند، گفت: دولت تدبیر و امید کشور را در شرایط نفت ۳۰ دلاری اداره می‌کند نه نفت ۱۴۷ دلاری، همچنین دولت کشور را در شرایط تحریم اداره می‌کند نه در شرایط عادی.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح رسمی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در عسلویه اظهار داشت: امسال هم شاهد افتتاح ۲ فاز ۱۵ و ۱۶ هستیم و همانطور که سال گذشته فاز دوازدهم را که تقریبا معادل ۳ فاز است افتتاح شد امیدواریم در سال آینده هم ملت بزرگ ایران شاهد افتتاح چند فاز دیگر از جمله فاز ۱۷ و ۱۸ باشیم.

وی ادامه داد: افتتاح فاز ۱۵ و ۱۶ نماد همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی و عملیاتی کشور است. کار این ۲ فاز مهم را قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به عهده گرفت و آن را به اتمام رساند که کار ارزشمند این قرارگاه به معنای هماهنگی و همکاری بین دولت و نهادهای این کشور از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

رئیس‌جمهور گفت: افتتاح فاز ۱۵ و ۱۶ به معنای آن است که توطئه دشمن اختلالی در روند توسعه کشور ایجاد نکرده است. وقتی ما در شرایط تحریم شدید علیه ایران مظلوم فاز ۱۲ را در سال گذشته افتتاح کردیم و امسال هم در شرایط تحریم فاز ۱۵ و ۱۶ را افتتاح می‌کنیم به این معنا است که همت و اراده این ملت بزرگ در جهت توسعه، رونق اقتصادی و سازندگی کشور است.

روحانی با بیان اینکه برخی‌ها نیایند از رکود صحبت کنند اظهار داشت: دولت تدبیر و امید کشور را در شرایط نفت ۳۰ دلاری اداره می‌کند نه نفت ۱۴۷ دلاری، همچنین دولت کشور را در شرایط تحریم اداره می‌کند نه در شرایط عادی. دولت علیرغم همه توطئه‌ها بر سر قول‌های خود پابرجاست و انشاءالله در روزهای آینده شاهد در هم پیچیده شدن طومار تحریم در این کشور خواهیم بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با ایستادگی و مقاومت و با هدایت رهبر معظم انقلاب و حمایت همه‌جانبه این ملت بزرگ توانست از مسیر بسیار صعب و سختی عبور کند. بعد از روز اجرای برجام و پایان تحریم‌ها عظمت این کار ملت بزرگ ایران برای همگان مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مردم توضیح خواهم داد تا مردم بدانند چه کار عظیم و بزرگی را انجام دادند. همسایگان و دنیا هم بداند این ملت یک ملت بزرگ و غیوری است که می‌تواند از همه پل‌های سخت زمانه عبور کند و کشتی این کشور را به ساحل امن برساند.

روحانی افزود: در شرایطی که همه کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت در مشکلات عجیب و غریبی گرفتار آمده‌اند امسال بودجه سال ۹۵ را در شرایطی تقدیم مجلس خواهیم کرد که اتکا ما به نفت ۲۵ درصد خواهد بود، در حالی که کشورهای دیگر منطقه که بزرگترین تولیدکننده و صادرکنندگان نفت خام هستند تقریباً صددرصد اتکار و بالای ۹۰ درصد اتکا آنها به نفت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آنها که خواستند به ما ضرر بزنند اول خودشان ضرر کرده‌اند خاطرنشان کرد: این کشورها، کسری بودجه امسالشان طبق برآوردها و اعلام‌ها ۱۰۰ میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه ملت در این شرایط کشور را اداره می‌کند و دولت افتخار دارد که در این شرایط بازهم توانسته است تورم را مهار و کنترل کند گفت: علیرغم همه سختی‌ها امسال بازهم رشد اقتصادی ما به لطف خدا مثبت خواهد بود و من از همین جا به ملت ایران قول می‌دهم که سال آینده با عبور تحریم و با همت جوانان کشور سال رونق اقتصادی خواهد بود.

روحانی با تاکید بر اینکه ما بسیار خوشحالیم که یکی از وعده‌های دولت در زمینه انرژی و نفت و گاز و پتروشیمی در حال تحقق است گفت: در سال ۹۶ همه فاز‌های پارس جنوبی به حول قوه الهی به اتمام خواهد رسید و این کار عظیم و بزرگی است که دولت یازدهم به سرانجام خواهد رساند.

رئیس جمهور با بیان اینکه از امروز به بعد انشاءالله شاهد خبرهای خوشحال‌کننده برای ملت ما خواهیم بود اظهار کرد: تا چند روز دیگر خبر پایان تحریم‌ ظالمانه علیه ملت ایران و انشاءالله سالی خواهد شد که رحمت و برکت آسمانی بر ما نازل خواهد شد و امسال امیدواریم از خشکسالی عبور کنیم. سالی که ۲ انتخابات بزرگ را با فرجامی نیکو انشاءالله ملت ما انجام خواهد دارد پای صندوق آراء با صف‌های طولانی. دولت آنچه به مردم وعده داد نسبت به فضای سیاسی باز و متعادل و غیر امنیتی در انتخابات به وعده‌های خود عمل کرده و عمل خواهد کرد و شورای محترم نگهبان هم در همین مسیر خواهد بود و ما شاهد نشاط سیاسی در کشور عزیر ایران خواهیم بود.

منبع: تسنیم