صادق نجفی، با اشاره به جایگاه این بازار گفت: بازار تبریز، با یک کیلومتر مربع وسعت، به عنوان بزرگ‌ترین بازار تاریخی جهان در یونسکو ثبت شده است و به همین دلیل از بعد گردشگری، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریسم در تبریز به شمار می‌رود. وی افزود: با توجه به این جایگاه، شهرداری تبریز همواره در […]

صادق نجفی، با اشاره به جایگاه این بازار گفت: بازار تبریز، با یک کیلومتر مربع وسعت، به عنوان بزرگ‌ترین بازار تاریخی جهان در یونسکو ثبت شده است و به همین دلیل از بعد گردشگری، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریسم در تبریز به شمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به این جایگاه، شهرداری تبریز همواره در برنامه‌ریزی‌های خود، به حفظ و توسعه زیرساخت‌های تاریخی و ایمنی این بازار، اهتمام ویژه‌ای داشته است و این در حالی است که شهرداری تبریز هیچ‌گونه مسوولیتی در قبال این مجموعه ندارد و حفظ و نگهداری آن بر عهده نهادهای دیگر است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۸ را، نقطه عطفی برای تبریز دانست و تصریح کرد: می توانیم با انجام طرح‌های مختلف و رفع برخی مشکلات در محدوده اطراف و داخل بازار تبریز، این مکان را برای بازدید گردشگران به نحو شایسته‌ای، آماده کنیم.

نجفی، اجرای عملیات نقشه‌برداری از بازار تبریز را در راستای این هدف ارزیابی کرد و متذکر شد: برای برنامه‌ریزی در عرصه مدیریت شهری، نقشه جزو مهم‌ترین الزامات است و بر این اساس، شهرداری تبریز، اجرای نقشه‌برداری از بازار تبریز را در اولویت کاری خود قرار داده و اجرای آن را آغاز کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با مشارکت دیگر نهادها و ادارات مسئول در زمینه گردشگری، تبریز در سال ۲۰۱۸، شایستگی‌ خود برای این انتخاب را اثبات برساند.