نماینده عربستان در سازمان ملل با بیان این‌که قطع روابط با ایران تاثیری در سیاست‌های این کشور در سوریه ندارد، گفت که با برخی شرایط آماده ازسرگیری روابط با تهران هستیم.   به نقل از خبرگزاری رویترز، عبدالله المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در نیویورک با تکرار ادعاهای […]

نماینده عربستان در سازمان ملل با بیان این‌که قطع روابط با ایران تاثیری در سیاست‌های این کشور در سوریه ندارد، گفت که با برخی شرایط آماده ازسرگیری روابط با تهران هستیم.

  به نقل از خبرگزاری رویترز، عبدالله المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در نیویورک با تکرار ادعاهای بی‌اساس آل سعود علیه ایران مبنی بر دخالت تهران در امور داخلی کشورهای منطقه گفت که اگر ایران دست از این رفتارهای خود بردارد، ما حاضر به ازسرگیری روابط با تهران هستیم.

وی مدعی شد: اگر ایران به دخالت‌های خود پایان دهد، ما به طور قطع روابطی عادی با ایران خواهیم داشت. ما با دشمنی با ایران متولد نشده‌ایم.

بر اساس این گزارش، عربستان روز یکشنبه در واکنش به تجمع معترضان ایرانی به اعدام شیخ النمر در مقابل سفارت ریاض در تهران روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد. بحرین و سودان نیز با پیوستن به سعودی‌ها، روابط خود را با تهران قطع کرده‌اند.

المعلمی در ادامه این گفت‌وگو به مذاکرات بین‌المللی برای حل بحران سوریه و یمن اشاره و بیان کرد: ما به طور جدی به کار خود برای حمایت از تلاش‌ها برای برقراری صلح در سوریه و یمن ادامه می‌دهیم.

وی در ادامه اظهارات خصمانه‌اش علیه ایران با ادعای این‌که تهران پیش از این نیز نقش حمایت کننده در این روند نداشته است، گفت: من فکر نمی‌کنم که قطع روابط با تهران، آن‌ها را از این رفتارشان منصرف کند.

به گزارش ایسنا، وی در حالی این ادعاها را مطرح کرده است که مقامات ایرانی همواره هرگونه ادعا درباره دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را قویاً رد و تأکید می‌کنند که ملت‌ها خود باید در مورد سرنوشت کشورهایشان تصمیم‌گیری کنند و کشورهای دیگر نباید در این امور دخالتی داشته باشند.

منبع: ایسنا