شورای اسلامی شهر تبریز ساختمان ساعت را تخلیه می کنند
شورای اسلامی شهر تبریز ساختمان ساعت را تخلیه می کنند

سعید حاجی‌زاده اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز مقرر شد شهرداری تبریز در سریع‌ترین زمان ممکن، مقدمات لازم را برای تعیین محل یا ساخت ساختمان جدید اداری شورای شهر و تخلیه عمارت ساعت فراهم کند. وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در […]

۲۰۳۲۳سعید حاجی‌زاده اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز مقرر شد شهرداری تبریز در سریع‌ترین زمان ممکن، مقدمات لازم را برای تعیین محل یا ساخت ساختمان جدید اداری شورای شهر و تخلیه عمارت ساعت فراهم کند.

وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ میلادی اظهار کرد: با تخلیه عمارت ساعت امکان استفاده از حداکثر ظرفیت این بنای تاریخی در حوزه گردشگری و توسعه موزه شهر ایجاد خواهد شد.

شهریور ماه ۹۲ بود که با آغاز به کار شورای دوره چهارم کلانشهر تبریز برخی از اتاق‌های موزه شهر واقع در عمارت ساعت تخلیه شد تا فضایی برای استقرار دفاتر اعضای منتخب شورای اسلامی شهر تبریز ایجاد شود؛ اقدامی که از سوی دوستداران میراث فرهنگی و خود اعضای شورای شهر مورد اعتراض قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: در جلسه مزبور که با محوریت بررسی عملکرد سازمان نوپا و تازه تاسیس توسعه گردشگری شهرداری تبریز برگزار شد، مصوب شد در کنار ایجاد زیرساخت‌های رفاهی لازم و کسب آمادگی برای میزبانی شایسته از گردشگران داخلی و خارجی، سازمان یاد شده باید ضمن ارائه تسهیلات لازم، فعالیت‌هایش را به معرفی ظرفیت‌های گردشگری تبریز متمرکز و این شهر را به عنوان مقصد گردشگری در داخل و خارج از کشور مطرح کند.

وی افزود: برابر مصوبه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر، سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، از ظرفیت فضای مجازی در جهت شناساندن ظرفیت‌های گردشگری شهر در حوزه‌های مختلف بهره‌برداری لازم را انجام خواهد داد.

حاجی‌زاده اضافه کرد: سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز همچنین تمهیدات لازم را برای میزبانی و بهره‌برداری شایسته از رویداد انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ میلادی اتخاذ می‌کند.

به گفته وی و بر اساس مصوبه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر، سازمان توسعه گردشگری شهرداری راهکارهای لازم را برای کسب درآمد پایدار در حوزه گردشگری بررسی، تعریف و به شورای شهر ارائه خواهد کرد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه از سال آینده ساختار اداری و اعتباری سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز به صورت مستقل تعریف و لحاظ خواهد شد، اضافه کرد: در جلسه مزبور مقرر شد سازمان توسعه گردشگری برنامه‌ریزی لازم را برای فعالیت در حوزه گردشگری ورزشی از جمله ورزش‌های زمستانی و نیز تعریف مکان‌های گردشگری جدید مانند راه‌اندازی موزه تاریخ فوتبال تبریز در مدرسه مموریال انجام دهد.

وی با اشاره به انتخاب بهروز خاماچی به عنوان رئیس کمیته گردشگری کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز، افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله ساخت هتل، برگزاری جشنواره‌های موضوعی و حضور مستمر در نمایشگاه‌های گردشگری داخلی و خارجی، راه‌اندازی یا برقراری ارتباط با آژانس‌های مسافرتی داخلی و خارجی، فعالیت در زمینه برندسازی و مارکتینگ، توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه گردشگری، استفاده از ظرفیت‌های اماکن عمومی برای معرفی و شناساندن تبریز در سراسر کشور و تدوین لایحه تسهیلات گردشگری و ارائه آن به شورای شهر از دیگر مصوبات اعضای این کمیسیون در جلسه اخیر بود.