بهره‌برداری سیاسی عربستان از فوتبال به ضررشان است/ قضیه سوشا نباید رسانه‌ای می‌شد
بهره‌برداری سیاسی عربستان از فوتبال به ضررشان است/ قضیه سوشا نباید رسانه‌ای می‌شد

شهرام دبیری ظهر امروز در تبریز اظهار داشت: طبق قوانین AFC و فیفا مسائل سیاسی نباید در فوتبال تاثیرگذار باشد، ولی عربستانی‌ها قصد بهره‌برداری سیاسی از فوتبال و ورزش را دارند و باید پاسخگوی اظهارات و اقدامات خود باشند. وی گفت: طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های عربی اگر برای بازی به ایران سفر نکنند، ضمن […]

۲۰۰۰۳۰۶شهرام دبیری ظهر امروز در تبریز اظهار داشت: طبق قوانین AFC و فیفا مسائل سیاسی نباید در فوتبال تاثیرگذار باشد، ولی عربستانی‌ها قصد بهره‌برداری سیاسی از فوتبال و ورزش را دارند و باید پاسخگوی اظهارات و اقدامات خود باشند.

وی گفت: طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های عربی اگر برای بازی به ایران سفر نکنند، ضمن جریمه سنگین بازی‌ها ۳ بر صفر به سود نمایندگان ایران اعلام می‌شود.

دبیری افزود: امنیت ایران همیشه برای تیم‌های ورزشی مهمان تضمین شده بود و تاکنون هیچ تعدی و موردی علیه تیم‌های خارجی در ایران سابقه نداشته و در سایه اقتدار و امنیت ایران حتی در دهه ۶۰ و در ایام جنگ تحمیلی و زیر بمباران و موشک، مسابقات دهه فجر در اکثر رشته‌ها با حضور تیم‌های مطرح خارجی برگزار شده و اظهارات عربستانی‌ها آغاز جنگ روانی علیه فوتبال ایران است.

ورزشکاران باید الگوی جوانان باشند/ قضیه سوشا نباید رسانه‌ای می‌شد

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کشور گفت: انتظار ما از ورزشکاران و فوتبالیست‌های کشور الگو بودن برای جوانان است و از لحاظ اخلاقی باید نمونه باشند و خود ورزشکاران باید رعایت کرده و وارد مسائل حاشیه‌ای نشوند.

وی در مورد قضیه سوشا مکانی گفت: دروازه‌بان تیم پرسپولیس باید خود مسائل اخلاقی را رعایت می‌کرد و اجازه نمی‌داد که کار به اینجا می‌کشید، اما حالا که سوشا اشتباه کرده است درست نبود این قضیه رسانه‌ای شود و نباید مسائل شخصی و خانوادگی ورزشکاران در فضای مجازی منتشر شود و امیدوارم هر چه زودتر مشکل این بازیکن حل شود.