مردم بناب اجرای فاز دوم نیروگاه این شهر را نمی‌خواهند !
مردم بناب اجرای فاز دوم نیروگاه این شهر را نمی‌خواهند !

مصطفی برزگران در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌شرقی و کمیته برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان بناب که به ریاست استاندار آذربایجان‌شرقی تشکیل شده بود، با ادعای این مطلب گفت: مردم در صورتی با توسعه فاز دوم نیروگاه حرارتی سهند موافق هستند که قبل ازآن مشکل آلایندگی و تامین سوخت گاز آن حل شود. […]

۷۷۶۸۹مصطفی برزگران در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌شرقی و کمیته برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان بناب که به ریاست استاندار آذربایجان‌شرقی تشکیل شده بود، با ادعای این مطلب گفت: مردم در صورتی با توسعه فاز دوم نیروگاه حرارتی سهند موافق هستند که قبل ازآن مشکل آلایندگی و تامین سوخت گاز آن حل شود.

وی افزود: در حال حاضر آلودگی ناشی از فعالیت نیروگاه سهند مردم منطقه را آزار می دهد بنابراین آنها مایل به اجرای فاز دوم نیستند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بناب در ادامه از محقق نشدن سهم آب کشاورزی شهرستان از رودخانه های چاوان چای و صوفی چای انتقاد کرد و گفت: با وجود سه سد در منطقه متاسفانه فقط زمین های بالادستی از آب آنها بهره مند می شوند به گفته برزگران تامین آب کشاورزی به عنوان دغدغه و نگرانی اصلی کشاورزان منطقه تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش؛ استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه به ادعای عجیب برزگران پاسخ داد و گفت: نیاز نیست از زبان مردم صحبت کنید و بگویید آنها نیروگاه نمی خواهند، بلکه آنها به توسعه نیروگاه علاقه مند هستند.

اسماعیل جبارزاده افزود: موضوع توسعه فاز دوم نیروگاه بناب از هشت ماه قبل مطرح بوده و سوخت آن در شرایط عادی از طریق گاز تامین می شود بنابراین توسعه این نیروگاه با تکنولوژی مدرن و به روز که دوستدار محیط زیست هم باشد اجرایی خواهد شد.

گفتنی است؛ نیروگاه حرارتی سهند بناب در هفت کیلومتری جاده بناب به تبریز قرار داشته و با ظرفیت تولید ۶۵۰ مگاوات برق فعالیت می کند.