سردار حسین اشتری در حاشیه همایش “پی‌جویی موثر و کارآمد جرایم رایانه‌ای” که صبح امروز در مقر پلیس فتا برگزار شد، درباره این نشست مشترک گفت: این نشست با هدف هماهنگی میان پلیس فتا و قضات مرتبط با فضای مجازی برگزار شد که نتایج خوبی هم در پی داشت. در این نشست تصمیم بر آن […]

سردار حسین اشتری در حاشیه همایش “پی‌جویی موثر و کارآمد جرایم رایانه‌ای” که صبح امروز در مقر پلیس فتا برگزار شد، درباره این نشست مشترک گفت: این نشست با هدف هماهنگی میان پلیس فتا و قضات مرتبط با فضای مجازی برگزار شد که نتایج خوبی هم در پی داشت. در این نشست تصمیم بر آن شد تا اقدامات لازم برای ارتباط بین طرفین افزایش یافته و هماهنگی‌ها به روز باشد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک میان ناجا و قوه قضاییه اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت این کارگروه به صورت آنلاین و برخط به جرایم رسیدگی می‌شود.

افتتاح مرکز فوریت‌های سایبری
فرمانده نیروی انتظامی همچنین از افتتاح مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا خبر داد و گفت: امروز مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا پس از ۳ ماه کار پی در پی افتتاح شد و در آن شهروندان می‌توانند پیشنهادات، شکایات و گزارش‌های خود را به پلیس فتا انتقال داده و مشورت نیز از پلیس بگیرند، ضمن اینکه ما نیز با استفاده از این سامانه که ارتباط با آن از طریق سایت پلیس خواهد بود، درصدد آن هستیم تا هشدارها و اطلاعیه‌های لازم را درخصوص آسیب‌ها و پیامدهای فضای مجازی به شهروندان ارائه دهیم.

اشتری افزود: ظرف کمتر از ۱۰ دقیقه به سوالات و گزارش‌های شهروندان پاسخ داده خواهد شد مگر اینکه خطوط ما اشغال باشد.

وی درباره برگزاری انتخابات نیز اظهار کرد: امیدوارم همچون سنوات گذشته انتخابات آرامی داشته باشیم و مردم با نشاط در این عرصه حضور پیدا کنند. ناجا با تمام توان و امکانات خود برای تامین امنیت انتخابات و هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات اقدام خواهد کرد و با تخلفات برخوردهای لازم انجام خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه یکی از چهار مرجع رسمی پاسخگویی به استعلامات ناجا، انتخابات است، گفت: سوابقی که ثبت‌نام کنندگان در انتخابات در بانک‌های اطلاعاتی پلیس امنیت، پلیس آگاهی و پلیس مبارزه با مواد مخدر داشته باشند، برای وزارت کشور و دستگاه‌های نظارتی ارسال می‌شود.

پرونده سوشا مکانی در دادسرا
اشتری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره انتشار تصاویر خصوصی سوشا مکانی دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس در فضای مجازی و ادعای این فرض برای ثبت شکایتش در پلیس فتا اظهار کرد: پرونده این فرد در دادسرای جرایم رایانه‌ای در حال رسیدگی است و هر تصمیمی از سوی مقام قضایی گرفته شود، ما نیز طبق قانون با آن برخورد کرده و اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره معاینه فنی اظهار کرد: بارها درباره متولیان معاینه فنی تاکید کرده و امیدواریم که خلاءهای موجود در این زمینه رفع شود.

فرمانده نیروی انتظامی درباره کنترل محافل انتخاباتی نیز تصریح کرد: اگر در محفلی تخلفی صورت گیرد، پلیس نیز طبق قانون با آن برخورد خواهد کرد و این تنها مربوط به محافل انتخاباتی نیست و پلیس همواره با تمام جرایم مشهود طبق قانون و با حکم قانون برخورد می‌کند.

اشتری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آخرین وضعیت «تلگرام» و تصمیم‌گیری درباره فیلترینگ این شبکه پرطرفدار در کشور اظهار کرد: طبق آمارهای اعلام شده از سوی دستگاه‌های مربوطه، درصد قابل توجهی از شهروندان در شبکه‌های اجتماعی عضویت دارند. موضوع تلگرام در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح شده و ما در این زمینه اختلافی با دیگر اعضاء نداریم و در مجموع به هر نتیجه‌ای که این کارگروه برسد، ما عمل کرده و آن را اعلام خواهیم کرد. فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: با توجه به تعطیل شدن یکی از جلسات کارگروه، تصمیم درخصوص تلگرام در جلسات آتی اتخاذ خواهد شد.