در روزهای اخیر تصاویری از فتح شهر الرمادی منتشر شده که ارتش عراق بعد از آزادسازی و باز پس گرفتن شهر از گروه‌های تکفیری پرچم داعش را به زیر می‌کشند و با آن به اظهار شادی می‌پردازند. در اینجا ممکن است برای برخی سؤال ایجاد شود که آیا وقتی پرچم گروه تکفیری داعش به دست […]

۲۵۰۸۷۸_۹۹۸در روزهای اخیر تصاویری از فتح شهر الرمادی منتشر شده که ارتش عراق بعد از آزادسازی و باز پس گرفتن شهر از گروه‌های تکفیری پرچم داعش را به زیر می‌کشند و با آن به اظهار شادی می‌پردازند. در اینجا ممکن است برای برخی سؤال ایجاد شود که آیا وقتی پرچم گروه تکفیری داعش به دست مسلمانان واقعی افتاد، باید آن را از بین برد؟ با توجه به اینکه نام پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد(ص) و همچنین عبارت توحیدی «لا اله الا الله» بر روی این پرچم نوشته شده، آیا می‌توان آن را سوزاند یا پاره کرد؟
در پاسخ به این سؤال باید گفت پرچم داعش، مانند مسجد ضراری است که پیامبر(ص) آن را به آتش کشید، و مانند قرآنی است که از سوی سپاه معاویه بر سر نیزه شد؛ و مانند شعار خوارج است که از قرآن گرفته شده است: «ان الحکم الا لله». (آیه ۵۷ سوره انعام)
امروزه این پرچم نماد یک گروه افراطی باطل است و موجب اسلام هراسی و بدبینی مردم دنیا نسبت به اسلام شده است. با تمام آنچه گفته شد امّا با توجه به این‌که شاید در دنیای امروز، پاره کردن و سوزاندن آن در مقابل دوربین‌ها توهینی به نام خدای متعال و پیامبر اسلام(ص) به شمار می‌آید، نباید به چنین کاری اقدام نمود، بلکه باید به نحوی که بی‌احترامی نباشد آن‌را از بین برد.
از طرفی به این نکته نیز باید توجه داشت که انجام چنین رفتاری شتاب‌زده از طرف برخی افراد نمی‌تواند توجیهی بر جنایات داعشیان و حقانیت آنان باشد.
منبع: باشگاه خبرنگاران