«خسرو مصطفوی» شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کولاک بسیار شدید و کم سابقه در این محور موجب شده تا شمار زیادی از خودروهای عبوری در این محور ارتباطی گرفتار شده و از حرکت بایستند. وی ارتفاع برف در این گردنه را بیش از سه متر بیان کرد و گفت: با […]

«خسرو مصطفوی» شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کولاک بسیار شدید و کم سابقه در این محور موجب شده تا شمار زیادی از خودروهای عبوری در این محور ارتباطی گرفتار شده و از حرکت بایستند.
وی ارتفاع برف در این گردنه را بیش از سه متر بیان کرد و گفت: با وجود تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی در برف روبی این محور، به علت سرما و کولاک شدید، تعدادی از دستگاه های برف روب از کار افتاده اند و موجب شده تا کار بازگشایی این محور به ویژه گردنه قره بلاغ با مشکل جدی مواجه شود.
مصطفوی افزود: از ساعات عصر پنجشنبه تاکنون بیش از ۵۰ دستگاه خودروی گرفتار شده در این محور نجات داده شدند و تلاش برای نجات دیگر خودروها همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: به علت از کار افتادن خودورهای برف روب، از فرمانداری و شهرداری مهاباد برای کمک به بازگشایی این محور و نیز نجات جان مسافران درخواست کمک شده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی مهاباد گفت: کولاک بسیار شدید در این محور موجب کاهش دید شده و کار امداد رسانی و برف روبی در این محور را نیز با مشکل جدی مواجه کرده است.
وی گفت: به رغم آنکه بارش برف از بامداد روز پنجشنبه در این شهرستان قطع شده، ولی کولاک شدید در این محور همچنان ادامه دارد.
مصطفوی اضافه کرد: با توجه به این که سامانه جدیدی از امشب وارد این منطقه شده و بارش ها دوباره آغاز خواهد شد، لذا برای جلوگیری از خطرات احتمالی تدابیر لازم باید در این محور مواصلاتی از سوی مسئولان برای جلوگیری از تردد خودروها انجام پذیرد.
به گزارش ایرنا، بارش نخستین برف زمستانی که از بامداد روز چهارشنبه در آذربایجان غربی و به ویژه مناطق جنوبی این استان آغاز شده، بیشتر شهرها و روستاهای این منطقه را سفیدپوش کرده و موجب کندی تردد در محورهای مواصلاتی این منطقه شده است.
مهاباد با ۲۱۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.