افشای هویت واقعی فردی که اردوغان فرشته نجاتش شد! + عکس
افشای هویت واقعی فردی که اردوغان فرشته نجاتش شد! + عکس

به گزارش اویاقلیق به نقل از العالم، چندی پیش رییس جمهوری ترکیه و همراهان وی هنگام بازگشت از نماز جمعه موفق شدند مردی را که قصد خودکشی از روی پل بسفر داشت، نجات دهند. این واقعه به سرعت در رسانه های این کشور انعکاس یافت و رجب طیب اردوغان به عنوان قهرمان این حادثه معرفی شد. رسانه […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از العالم، چندی پیش رییس جمهوری ترکیه و همراهان وی هنگام بازگشت از نماز جمعه موفق شدند مردی را که قصد خودکشی از روی پل بسفر داشت، نجات دهند.

این واقعه به سرعت در رسانه های این کشور انعکاس یافت و رجب طیب اردوغان به عنوان قهرمان این حادثه معرفی شد.

رسانه های ترکیه گزارش دادند مردی که قصد خودکشی داشت از شهروندان کرد بوده و او را با چهره ای آشفته و مضطرب که از مشکلات خانوادگی و افسردگی رنج می برد، به تصویر کشیدند.

افشای هویت واقعی فردی که اردوغان فرشته نجاتش شد!

اقدام اردوغان در شرایطی که نظامیان این کشور درمناطق کُرد نشین با شهروندان درگیر هستند و مقررات منع آمد و شد و حکومت نظامی در این مناطق و به ویژه در استان دیارباکر برقرار است، وجهه ای دیگر به او در کشورش بخشید.

به دنبال این واقعه، روسیا الیوم در گزارشی نوشت: کلیپ هایی از اردوغان پس از این واقعه پخش شد در حالی که وی در صندلی عقب خودروی خود نشسته و مشغول صحبت با تلفن همراهش بود و در عین حال با مردی که دربرابرش گریه می کرد، سخن می گفت، و بر اساس این فیلم ها مردی که قصد خودکشی داشت علی رغم این که دچار یاس و ناامیدی بود، بوسیدن دست اردوغان را فراموش نکرد.

ماجرا زمانی بغرنج شد که فعالان ترک شبکه های اجتماعی پی بردند فردی که برروی پل بسفر قصد خودکشی داشت، نه کُرد است نه افسرده و نه از مشکلات خانوادگی رنج می برد؛ بلکه وی مسئول یکی از جمعیت های وابسته به حزب عدالت و توسعه (حزب تحت رهبری اردوغان) است.

افشای هویت واقعی فردی که اردوغان فرشته نجاتش شد!

به دنبال دست یابی فعالان ترک شبکه های اجتماعی به هویت واقعی مردی که قصد خودکشی داشت، این نمایش دوامی نیافت و نقاب از چهره اصلی بازیگر این سناریو، که اردوغان از هیچ تلاشی برای ترویج گسترده آن فروگزار نکرد، برداشته شد.

فعالان ترک در یادداشت هایی در شبکه اجتماعی تویتر به نقل از شاهدان نوشتند: مردی که به ظاهر قصد خودکشی داشت براساس سناریوی از پیش طراحی شده ابتدا از یک خودرو پیاده شد و بعد او را همراه افراد دیگر به مکان تصویر برداری آوردند.

به دنبال فاش شدن هویت این فرد که چند روز پیش به ظاهر به وسیله اردوغان از خودکشی نجات یافت، معارضان ترک و فعالان شبکه های اجتماعی، اقدام رئیس جمهور ترکیه در این زمینه را، نمایشی مُضحک توصیف کردند.