محبوب عبداله پور، ضمن اشاره به اهدف اجرای این پروژه گفت: منطقه خلعت پوشان، یکی از مکان های  تاریخی تبریز است که شهرداری تبریز با هدف احیای منزلت تاریخی آن ، همچنین حفظ فضای سبز موجود در این منطقه و افزایش فضای سبز سرانه شهر، به احیای آن و احداث پارکی در آن منطقه اقدام […]

محبوب عبداله پور، ضمن اشاره به اهدف اجرای این پروژه گفت: منطقه خلعت پوشان، یکی از مکان های  تاریخی تبریز است که شهرداری تبریز با هدف احیای منزلت تاریخی آن ، همچنین حفظ فضای سبز موجود در این منطقه و افزایش فضای سبز سرانه شهر، به احیای آن و احداث پارکی در آن منطقه اقدام نموده است.

وی در ادامه، مشخصات فیزیکی این طرح را اعلام و تصریح کرد: پارک مزبور، درمحدوده ای به مساحت ۱٫۵ هکتار و با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد، از خرداد ماه سال جاری وارد فاز عملیاتی شده است.

معاون فنی وعمرانی شهردار تبریز تاکید کرد: احداث باندهای کند رو شمالی و جنوبی، توسعه فضای سبز و زیبا سازی جاده تهران از جمله طرح های ساماندهی این ورودی است که زیر نظر منطقه پنج شهرداری اجرایی شده اند.

خاطرنشان می شود، خلعت پوشان از باغات قدیمی تبریز است و احداث و احیای این پارک بخشی از برنامه های ساماندهی ورودی شرق تبریز محسوب می شود که باهدف  توجه به  حفظ تاریخ شهر و احیای بنا و پارک های قدیمی ساخته شده اجرا می گردد.