طبق شنیده‌ها دو دختر به نام “پریا” و “روا” روز جمعه با خوردن قرص در خیابان تربیت تبریز خودکشی کرده‌اند که بعد از وخیم شدن حالشان، با کمک اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که پزشکان توانستند روا را از مرگ نجات دهند، ولی متاسفانه مرگ پریا قبل از رسیدن به بیمارستان انجام شده بود. پریا […]

طبق شنیده‌ها دو دختر به نام “پریا” و “روا” روز جمعه با خوردن قرص در خیابان تربیت تبریز خودکشی کرده‌اند که بعد از وخیم شدن حالشان، با کمک اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که پزشکان توانستند روا را از مرگ نجات دهند، ولی متاسفانه مرگ پریا قبل از رسیدن به بیمارستان انجام شده بود.

پریا و روا در ماه های اخیر از بهزیستی ترخیص شده بودند و همین موضوع باعث شده تا حساسیت ها بیشتر شود و برخی نیز با هدف ماهی گرفتن از آب گل آلود، هجمه‌ای علیه اداره کل بهزیستی استان راه انداخته‌اند.

محسن ارشد زاده، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی می گوید: پریا متولد سال ۷۶ است که در سال ۹۰ به همراه برادر و خواهر خود و به دلیل فوت پدر و ازدواج مجدد مادر و با دستور مقام قضایی در بهزیستی استان پذیرش شدند و اکنون خواهر و برادرش در بهزیستی نگهداری می شوند.

وی افزود: در سال ۹۳ با درخواست خود پریا و مادرش به صورت موقت به مرخصی می‌رفت که نهایتا در سال ۹۴ خواستار ترخیص از بهزیستی شد و بعد یک ماه از ترخیص شدن بار دیگر به بهزیستی بازگشت و در ادامه در پی درخواست مجدد پریا و مادرش برای ترخیص از بهزیستی(به دلیل داشتن صلاحیت توسط مادرش)، در تاریخ ۱۵ شهریور سال ۹۴ برای بار دوم از بهزیستی ترخیص شد و متاسفانه اخیرأ نیز در پی خودکشی جان باخته است.

ارشد زاده در رابطه با روا نیز گفت: روا نیز دختر دیگر از خانواده دیگر و متولد سال ۷۵ است که در سال ۹۰ به همراه برادرش به دلیل طلاق پدر و مادر و ازدواج مجدد مادر و با دستور قضایی در بهزیستی پذیرش شدند که بعد از آن برادرش به خدمت سربازی رفت و اکنون نیز زندگی مستقل دارد.

وی افزود: روا در سال ۹۱ با حکم مقام قضایی با (به دلیل داشتن صلاحیت توسط مادرش)  از بهزیستی ترخیص شد و در سال ۹۲ بار دیگر به دلیل ناسازگاری به بهزیستی بازگشت و در سال ۹۳ نیز بار دیگر مرخص شد و سپس بازهم به بهزیستی بازگشت که در نهایت پنج مرداد ماه سال ۹۴ روا با درخواست خود و مادرش از بهزیستی مرخص شد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: کسانی که به دلیل بی سرپرستی و یا بدسرپرستی با دستور مقام قضایی در بهزیستی پذیرش می شوند، بعد از رشیده شدن با درخواست خودش و در صورت صلاحیت داشتن یکی از والدینش، با اجازه بهزیستی می توانند مرخص شوند و البته بهزیستی نیز در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام می دهد و در صورت بازگشت نیز بار دیگر در بهزیستی پذیرش می شوند و البته در شرایط بدسرپرستی والدین با دستور مقام قضایی ترخیص این افراد انجام می گیرد.

وی تأکید کرد: گزارش خودکشی و نحوه ترخیص این دو دختر را به سازمان بهزیستی کشور ارسال کرده ایم و تمامی مراحل ترخیص و پذیرش آنان بر اساس قانون انجام شده است و مطمئنأ در صورت وجود مشکل، دستگاه قضا به ماجرا ورود می کند.

ارشدزاده تأکید کرد: برخی ها با استفاده از این فرصت، علیه بهزیستی جوسازی می کنند که این موضوع باعث لطمه زدن به اعتماد مردم به بهزیستی می شود و گناه در حق کودکان و سایر جامعه هدف است.

منبع : ایسنا