تولید نانو ذره اکسید روی توسط دانش‌آموز تبریزی
تولید نانو ذره اکسید روی توسط دانش‌آموز تبریزی

محمدرضا موید دانش‌آموز دوره پیش‌دانشگاهی رشته علوم تجربی و یکی از اعضای پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آذربایجان تبریز با راهنمایی جواد محمدزاده قراملکی، مربی آزمایشگاه نانو، موفق به تولید نانوذره اکسیدروی با درجه خلوص ۹۹/۹۹ درصد به روش سل ژل شد. پروژه سنتز نانو ذرات اکسید روی که به مدت دو ماه به طول انجامید، در محل […]

سثمحمدرضا موید دانش‌آموز دوره پیش‌دانشگاهی رشته علوم تجربی و یکی از اعضای پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آذربایجان تبریز با راهنمایی جواد محمدزاده قراملکی، مربی آزمایشگاه نانو، موفق به تولید نانوذره اکسیدروی با درجه خلوص ۹۹/۹۹ درصد به روش سل ژل شد.

پروژه سنتز نانو ذرات اکسید روی که به مدت دو ماه به طول انجامید، در محل آزمایشگاه دانش‌آموزی نانو تبریز انجام و در آن از دستگاه التراسونیک، کوره الکتریکی و هیتر مگنت‌دار استفاده شده است. همچنین آزمون‌های مشخصه‌یابی نانوذرات در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز (توسط میکروسکوپ الکترونی) و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی شمال‌غرب کشور(آزمایشXRD) انجام گردیده است.

پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آذربایجان ناحیه ۳ تبریز با ارائه طرح‌های مختلف علمی از جمله ماسک‌های نانو و نانوذرات اکسید روی در سومین نمایشگاه فناوری‌های نو تبریز که در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد، حضور یافت.