پیام هفته وحدت به همه مسلمانان، همدلی و همزبانی است
پیام هفته وحدت به همه مسلمانان، همدلی و همزبانی است

به گزارش روز شنبه روابط عمومی آموزش و پرورش مراغه، طاهر علمی در مراسم تجلیل از منتخبان مسابقه های فرهنگی و هنری آموزش و پرورش این شهرستان افزود: رسول اکرم (ص) وجه مشترک مسلمانان بوده و هفته وحدت تجلی انسجام و اتحاد شیعه و سنی در برابر استکبار جهانی است. وی، یادآوری کرد: مسلمانان باید […]

به گزارش روز شنبه روابط عمومی آموزش و پرورش مراغه، طاهر علمی در مراسم تجلیل از منتخبان مسابقه های فرهنگی و هنری آموزش و پرورش این شهرستان افزود: رسول اکرم (ص) وجه مشترک مسلمانان بوده و هفته وحدت تجلی انسجام و اتحاد شیعه و سنی در برابر استکبار جهانی است.
وی، یادآوری کرد: مسلمانان باید با حفظ اتحاد خود مانع از نفوذ دشمنان و تفرقه افکنی آنان در بین خود باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به هفته مهدویت، اظهار کرد: فراهم کردن شرایط ظهور امام زمان (عج) برکات آسمانی به دنبال دارد.
علمی، با اشاره به اهمیت پرورش صحیح دانش آموزان و نسل آینده جامعه، ادامه داد: در سند تحول آموزش و پرورش تاکید ویژه ای بر تربیت دانش آموزان شده به نحوی که با مطالعه این سند به بار تربیتی در تمام جملات آن می توان پی برد.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: شناسایی استعدادهای نهفته دانش آموزان، تربیت دینی و اسلامی، کاهش آسیب های اجتماعی، ترویج فعالیت های گروهی، ایجاد انگیزه و رقابت سالم در بین دانش آموزان، تقویت روحیه دوستی و محبت، تقویت روحیه مشارکت جویی و مسوولیت پذیری اصلی ترین اهداف برگزاری مسابقه های فرهنگی هنری است.
جلیل اسلامی، افزود: در سال گذشته پنج هزار دانش آموز این شهرستان در مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کردند که از این تعداد یک هزار و ۴۷۰ نفر در عرصه های منطقه ای به موفقیت رسیدند.
وی یادآور شد: از این تعداد ۱۷۸ دانش آموز به مرحله استانی و ۱۱ نفر به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند که دو نفر از این دانش آموزان رتبه کشوری را کسب کردند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: تدوین برنامه های این حوزه با رویکرد دانش آموز محور، برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه گفتمان دینی در مدارس، برگزاری مسابقات هنرهای آوایی، کسب مقام دوم پرورشی استان، راهیابی دو نفر از دانش اموزان این شهرستان به مجلس دانش آموزی و کسب مقام اول استانی فعالیت های تابستانی در سال جاری از جمله فعالیت های حوزه پرورشی و فرهنگی این شهرستان است.
علی یزدانی، افزود: در این مراسم از ۲۰۰ نفر از معلمان و دانش آموزان منتخب مسابقات فرهنگی و هنری این شهرستان تجلیل می شود.