امام جمعه مراغه:  حفاظت از انقلاب اسلامی محدود به مرزهای کشور نیست
امام جمعه مراغه:  حفاظت از انقلاب اسلامی محدود به مرزهای کشور نیست

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، روز شنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: جمهوری اسلامی ایران به منظور حفاظت از آرمان ها و مردم خود، آن را محدود به داخل کشور نکرده بلکه در هر منطقه ای که این آرمان ها به خطر بیافتد، حضور می یابد. وی اظهار کرد: دفاع از […]

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، روز شنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: جمهوری اسلامی ایران به منظور حفاظت از آرمان ها و مردم خود، آن را محدود به داخل کشور نکرده بلکه در هر منطقه ای که این آرمان ها به خطر بیافتد، حضور می یابد.
وی اظهار کرد: دفاع از سوریه و حرمین شریفین در این کشور نمونه ای از رسالت جمهوری اسلامی برای دفاع از اسلام و آرمان های انقلاب بوده و جنگ و ایستادگی در برابر تکفیری ها در این کشور، در اصل دفاع از انقلاب و کشور است.
امام جمعه مراغه یادآور شد: اگر اکنون جمهوری اسلامی و برخی نیروهای آن پشتیبان مردم سوریه در برابر تکفیری ها هستند در اصل از خود مردم و انقلاب اسلامی ایران دفاع می کنند تا جنگ علیه انقلاب به مرزهای کشور کشیده نشود.
آیت الله پورمحمدی، ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز هم اکنون نقش اصلی را در حفاظت از انقلاب برعهده داشته و شهادت مدافعان حرم گواه این موضوع است.
وی گفت: نقش کنونی سپاه در داخل و خارج از کشور مشخص بوده و این نیرو همیشه در بحران ها و لحظات حساس پشتیبان مردم، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی ایران است.
جانشین سپاه عاشورا نیز در این آیین گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همیشه در صحنه های حساس حضور داشته و به عنوان پیکان قدرت انقلاب در برابر دشمنان است.
سرهنگ پاسدار علی قادری، افزود: دشمنان به منظور ضربه زدن به انقلاب اسلامی، سپاه را در نوک پیکان نقشه های خود قرار داده و درصدد جدا کردن مردم از این نهاد انقلابی هستند.
وی اظهار کرد: تمامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در کنار هم اقدام به دفاع از کیان انقلاب می کنند و سپاه به دلیل اینکه ارتباط تنگاتنگی با مردم دارد، در این زمینه دارای وجه تمایز است.
جانشین سپاه عاشورا یادآور شد: حمایت و عمل به فرموده های رهبری از مهمترین ارکان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده که از بدو تاسیس تا کنون پیرو فرامین ولایت فقیه، امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده است.
سرهنگ پاسدار قادری، ادامه داد: بسیج به عنوان شجره طیبه الهی آرمان های خود را بر اساس پیش بینی و رهبری های امام راحل و رهبر معظم انقلاب دنبال می کند.
وی، گفت: تفکر بسیج، تفکری بر مبنای ایثار، اخلاص و شهادت طلبی بوده و همواره در برابر تهدیدها و هجمه های نرم و سخت دشمنان ایستاده و با آن مقابله می کند.
سرهنگ قادری، با اشاره به جبهه گیری دشمنان علیه سپاه و بسیج، خاطرنشان کرد: شیطنت های برخی از دشمنان و ایادی آن ها به دلیل هراس از اقتدار نظام اسلامی به واسطه حضور سپاه و بسیج در جبهه مقاومت و مقابله با نظام سلطه است.
وی گفت: امنیت پایدار کنونی و اقتدار نظام اسلامی به واسطه حضور مردمی بسیج و سپاه در عرصه صیانت از ارزش ها و آرمان های اسلامی و انقلابی است.
قادری، افزود: در زمان کنونی باید حرکت آحاد ملت، بسیجیان و پاسداران در مسیر مستقیم که همان مسیر ولایت و رهبری بوده، باشد چراکه راهی جز این راه، انحراف از آرمان های اسلامی و انقلابی است.
در این آیین سرهنگ پاسدار رضا ساعی به عنوان فرمانده سپاه ناحیه مراغه معرفی و از زحمات سرهنگ پاسدار اکبر شالچی زاده قدردانی شد.