سادهانا شیوداسانی بازیگر کهنه‌کار سینمای هندوستان ۲۵ دسامبر در بمبئی درگذشت. او هنگام مرگ ۷۵ سال داشت. سادهانا در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی از ستاره‌های مطرح سینمای هندوستان به شمار می‌رفت. از فیلم‌های مشهوری که این بازیگر در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به «آرزو»، «وقت» و «انتقام» اشاره کرد. او در شهر […]

سادهانا شیوداسانی بازیگر کهنه‌کار سینمای هندوستان ۲۵ دسامبر در بمبئی درگذشت. او هنگام مرگ ۷۵ سال داشت.

سادهانا در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی از ستاره‌های مطرح سینمای هندوستان به شمار می‌رفت. از فیلم‌های مشهوری که این بازیگر در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به «آرزو»، «وقت» و «انتقام» اشاره کرد.

او در شهر کراچی که امروز قسمتی از کشور پاکستان است به دنیا آمد، اما پس از استقلال پاکستان همراه با خانواده‌اش به هندوستان مهاجرت کرد.

این بازیگر در ۱۵ سالگی و پس از بازی خوبی که در یک نمایش از خود نشان داد، توجه تهیه‌کنندگان هندی را به خود جلب کرد و در سال ۱۹۵۸ در نخستین فیلم سینمایی بازی کرد.

سادهانا نخستین بار در سال ۱۹۶۰ برای بازی در فیلم «عشق در شیملا» به عنوان یک ستاره در بالیوود مطرح شد.  او پس از آن در طول دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی در فیلم‌های موفق بسیاری بازی کرد.

در نهایت پرکاری تیروئید سبب‌ساز بازنشستگی این بازیگر از سینما شد. آخرین حضور او در سینما سال ۱۹۹۴ و در فیلم « Ulfat ki Nayee Manzilen» رقم خورد.

ستاره‌ دهه‌های ۶۰ و ۷۰ سینمای بالیوود با کارگردان نخستین فیلم موفق خود «عشق در شیملا» ازدواج کرده بود. همسر او نیز سال ۱۹۹۵ درگذشت. آن‌ها هیچ فرزندی نداشتند.

منبع: خبرآنلاین