استمرار آلودگی هوا در تبریز
استمرار آلودگی هوا در تبریز

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، یادآور شد: آلودگی هوای تبریز همچنان در وضعیت هشدار است که این روند امروز /شنبه/ نیز ادامه دارد. حمید قاسمی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار استخراجی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهر تبریز، شاخص آلودگی امروز هوا نسبت به ذرات معلق ۲٫۵ میکرون ۱۲۰ پی. اس. […]

ثبثمدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، یادآور شد: آلودگی هوای تبریز همچنان در وضعیت هشدار است که این روند امروز /شنبه/ نیز ادامه دارد.
حمید قاسمی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار استخراجی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهر تبریز، شاخص آلودگی امروز هوا نسبت به ذرات معلق ۲٫۵ میکرون ۱۲۰ پی. اس. آی و حالت هشدار برای گروه های حساس، مسن و بیماران ریوی است.

وی یادآور شد: هر چند از میزان آلودگی هوای تبریز نسبت به روزهای گذشته کمی کاهش یافته ولی هنوز در وضعیت ناسالم است.

سرپرست اداره پایش اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی نیز به ایرنا گفت: با توجه به پایداری هوا و داده های هواشناسی، آلودگی هوای تبریز ادامه می یابد.

رحیم اوغلی افزود: افراد سالمند، بیماران قلبی ریوی، کودکان، خانم های باردار از تردد در فضاهای آزاد اجتناب کنند.

وی اظهار کرد: استفاده از ماسک برای جلوگیری از ورود ریزگردها و ذرات معلق هوا به ریه ها مفید است اما در برابر آلاینده هایی نظیر دی اکسید گوگرد و دی اکسید کربن کارایی لازم را ندارد.

شاخص آلودگی هوا اگر زیر ۱۰۰ پی. اس. آی باشد سالم، بین ۱۰۰ و ۲۰۰ ناسالم، بین ۲۰۰ و ۳۰۰ وضع اضطرار و ۳۰۰ به بالا وضع بحرانی به شمار می رود.

آذربایجان شرقی با سه میلیون و ۷۲۴هزار و ۶۲۰ نفر جمعیت، از استان های پرجمعیت ناحیه شمال غربی ایران است.

کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال ۹۰، یک میلیون و ۶۹۵ هزار و ۹۴ نفر جمعیت دارد.