۱۹ کرسی مجلس آذربایجان‌شرقی با ۶۰۷ نامزد/ افزایش دو برابری کاندیداها نسبت به دوره قبل
۱۹ کرسی مجلس آذربایجان‌شرقی با ۶۰۷ نامزد/ افزایش دو برابری کاندیداها نسبت به دوره قبل

سعید شبستری رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران در ستاد انتخابات شهرستان تبریز اعلام کرد: ۶۰۷ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان شرقی ثبت‌نام کرده‌اند. سعید شبستری با اعلام اینکه کار ثبت‌نام در ۱۳ حوزه انتخابیه استان در ساعت ۲۱ امشب به پایان رسیده است، افزود: از […]

imagesسعید شبستری رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران در ستاد انتخابات شهرستان تبریز اعلام کرد: ۶۰۷ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان شرقی ثبت‌نام کرده‌اند.

سعید شبستری با اعلام اینکه کار ثبت‌نام در ۱۳ حوزه انتخابیه استان در ساعت ۲۱ امشب به پایان رسیده است، افزود: از بین ۶۰۷ داوطلبی که برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند، ۶۱ نفر زن، ۲۵ نفر روحانی و ۱۰۷ نفر دارای مدرک دکترا هستند و چهار نفر همزمان داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نیز شده‌اند.

وی افزود: حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با ۲۷۴ نفر بیشترین تعداد داوطلب نمایندگی مجلس در آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.

شبستری آمار ثبت‌نام داوطلبان در حوزه‌های انتخابیه استان را نیز به این شرح اعلام کرد: “مرند و جلفا” ۶۳ نفر، “مراغه و عجب‌شیر” ۳۷ نفر، “شبستر” ۳۲ نفر، “سراب” و “اهر و هریس” ۳۰ نفر، “میانه” و “ملکان” ۲۹ نفر، “هشترود و چاراویماق” ۱۹ نفر، “ورزقان” ۱۸ نفر، “بستان‌آباد” ۱۷ نفر، “کلیبر، خداآفرین و هوراند” ۱۵ نفر و “بناب” ۱۴ نفر.

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس در استان نسبت به دوره قبل دو برابر شده است، افزود: این آمار نشان‌دهنده شور و نشاط سیاسی و احساس امنیت و آرامش در کشور است.