نقش‌های ماندگار یعقوب خیری سال‌ها در اذهان مردم باقی خواهد ماند
نقش‌های ماندگار یعقوب خیری سال‌ها در اذهان مردم باقی خواهد ماند

سیدمحسن لطیفی اظهار داشت: خبر درگذشت هنرمند محبوب صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی جناب آقای یعقوب خبیر (خیری بناب) موجب اندوه همکاران آن عزیز فقید در رسانه و تمامی دوستداران و علاقه‌مندان او شد. وی افزود: سید یعقوب خبیر، هنرمندی بود که نقش‌های ماندگار او در‌ تلویزیون و نمایش‌های فاخری که به تهیه‌کنندگی او […]

۲۳۸۹۱۳_۸۴۴سیدمحسن لطیفی اظهار داشت: خبر درگذشت هنرمند محبوب صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی جناب آقای یعقوب خبیر (خیری بناب) موجب اندوه همکاران آن عزیز فقید در رسانه و تمامی دوستداران و علاقه‌مندان او شد.
وی افزود: سید یعقوب خبیر، هنرمندی بود که نقش‌های ماندگار او در‌ تلویزیون و نمایش‌های فاخری که به تهیه‌کنندگی او در رادیو تهیه و پخش شده‌اند، در خاطره‌ها خواهد ماند.

لطیفی تصریح کرد: نابغه‌ای که یعقوب عزیز آفرید تا سال‌های سال در خنده‌های این مردم زنده و مانا خواهد بود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی این ضایعه را به خانواده آن هنرمند دلسوخته تسلیت گفت.

براساس این گزارش، یعقوب خیری بازیگر طنز تلویزیون تبریز که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ در تلویزیون تبریز نمایش فراموش‌نشدنی از خود به یادگار گذاشته بود، صبح امروز دار فانی را وداع گفت. از نقش‌های فراموش‌نشدنی وی نابغه و قدرت بود و در نمایش معروف حمام وی نقش شاگرد مغازه را برعهده داشت.

وی در دهه ۶۰ کارش را در رادیو تبریز شروع کرد اما در اوایل دهه ۷۰ بازی نقش‌های طنز به تلویزیون تبریز راه یافته بود.

خیری در اواخر خدمت خود در صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی مسئول نمایش‌های رادیو تبریز بود،‌ همچنین وی روز گذشته در اثر ضایعه مغزی در بیمارستان بستری شده و صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع هنرمند وارسته سید یعقوب خبیر(خیری) فردا شنبه پنجم دی راس ساعت ۱۱:۳۰ صبح  از مقابل ساختمان شماره یک وادی رحمت تبریز به طرف قطعه هنرمندان تشییع می‌شود.