در میانه درگیری‌های جنوب ترکیه که نیروهای امنیتی را روی زمین در برابر کُردهای مسلح قرار داده، حالا خبر از کشیده شدن دامنه نبرد به آسمان شنیده می‌شود. بر اساس گزارش سایت ترک‌زبان سوزکو، خلبان یک فروند هواپیمای مسافربری، در هنگام فرود متوجه تیراندازی به سمت هواپیما می شود و این موضوع را با برج […]

در میانه درگیری‌های جنوب ترکیه که نیروهای امنیتی را روی زمین در برابر کُردهای مسلح قرار داده، حالا خبر از کشیده شدن دامنه نبرد به آسمان شنیده می‌شود.

بر اساس گزارش سایت ترک‌زبان سوزکو، خلبان یک فروند هواپیمای مسافربری، در هنگام فرود متوجه تیراندازی به سمت هواپیما می شود و این موضوع را با برج مراقبت در میان می‌گذارد؛ برج مراقبت هم نیروهای امنیتی فرودگاه را به اطراف باند هدایت کرده و هواپیما پس از دور شدن از باند زیر آتش، در یک باند دیگر فرود می‌آید.

آنطور که نیروهای امنیتی اعلام کرده‌اند، نیروهای گروه پ‌ک‌ک مسئول این تیراندازی بوده‌اند ولی خسارتی به هواپیما وارد نیامده است که همین سالم ماندن هواپیما، احتمال استفاده از سلاح‌های سبک در این حمله را تقویت کرده‌ است.

امروز در درگیری‌های خیابانی نیروهای امنیتی ترکیه با اعضای پ ک‌ک، دو نفر کشته شدند؛ دولت ترکیه چند روزی است که در جنوب، حالت فوق‌العاده اعلام کرده است.

حمله به پُست ایست و بازرسی کُردها که داعشِ تحت حمایت آنکارا، مسئول آن شناخته شد و بمب گذاری در راهپیمایی صلح‌آمیز کُردها در وسط استانبول، فاصله میان پایتخت و کُردهای اکثراً جنوب‌نشین را زیاد و زیادتر کرده است.

منبع: فارس