فرماندار مراغه:  جامعه پایدار نیازمند همگامی توسعه بر منبای دانش است
فرماندار مراغه:  جامعه پایدار نیازمند همگامی توسعه بر منبای دانش است

ظفر محمدی، روز چهارشنبه در نخستین جشنواره ایده های برتر این شهرستان با اشاره به قابلیت های این شهرستان و دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: دانش، پایه و اساس علم، ترقی و امنیت کشور بوده و با ورود علم در برنامه ریزی ها، می توان به توسعه پایدار و توسعه محور دست یافت. وی اظهار کرد: […]

ظفر محمدی، روز چهارشنبه در نخستین جشنواره ایده های برتر این شهرستان با اشاره به قابلیت های این شهرستان و دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: دانش، پایه و اساس علم، ترقی و امنیت کشور بوده و با ورود علم در برنامه ریزی ها، می توان به توسعه پایدار و توسعه محور دست یافت.
وی اظهار کرد: با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب برای تحقق اقتصاد مقاومتی، انتظار می رود مسوولان همگام با برنامه های دولت تدبیر حرکت کنند تا تحقق اقتصاد مقاومتی با سرعت بیشتری انجام شود.
فرماندار ویژه مراغه یادآور شد: نقش دانشگاهیان در این ایده پردازی مهم بوده و با تکیه بر دانش آنان و صنعتی کردن دست یافت های علمی، می توان به موفقیت در توسعه محوری جامعه دست یافت.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه نیز در این جشنواره گفت: علم، از جنس دانایی و فناوری از جنس توانایی بوده و دانشگاه ها و صنایع می توانند با حرکت همسو، دانایی و توانایی را به هم نزدیک کنند.
محمدرضا ولیلو، افزود: با وجود اهمیت هماهنگی دانشگاه و صنعت، هم اکنون در کشور این دو قطب در بیشتر موارد جدا از هم حرکت می کنند که این مساله موجب تحرک کمتر اقتصاد می شود.
وی اظهار کرد: در زمان کنونی باید دانشگاه ها در کنار علم اندوزی به سمت تولید ثروت از علم، حرکت کنند تا بتوانند در اصول و روابط تجاری سازی نقش پژوهش را بکار گیرند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه یادآور شد: پژوهش یک سرمایه گذاری بلند مدت و پربازده بوده که اگر نتایج آن بیشتر از گذشته در صنعت کشور وارد شود می توان به سودهی بیشتر اقتصادی و تحرک بیشتر در این زمینه دست یافت.
ولیلو، ادامه داد: اکنون مهمترین سیاست دولت جمهوری اسلامی، استقلال اقتصاد کشور از صنعت نفت بوده که دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین می توانند در این زمینه نقش قابل توجهی ایفا کنند.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مراغه نیز در این خصوص به دنبال اخذ مجوزهای تاسیس مرکز رشد بوده و جشنواره ایده های برتر نیز به منظور تامین پدیده ها و طرح های اختراعی آن برگزار شده است.
ولیلو، افزود: در این مرکز رشد با توجه به پتانسیل های این شهرستان و کشور قدم های مثبتی برداشته می شود.
نخستین جشنواره ایده های برتر با تاکید بر پتانسیل های این شهرستان در سه بخش ایده های دانش آموزی، ایده های آزاد و پدیده برگزار شد که ۵۲ طرح شامل ۳۱ ایده آزاد و ۱۹ پدیده به این جشنواره ارسال شده است.
هیات داوران این جشنواره از هر دو گروه شرکت کننده سه ایده و سه پدیده برتر را انتخاب کردند که بیشتر این ایده ها توسط دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری مسوولان به مرحله اجرا و تولید انبوه می رسد.