در ادامه سیاست سرکوب شیعیان و درپی فضاسازی شبکه تلویزیونی وهابی-تکفیری العربیه علیه حضور زائران کشورهای مختلف در مراسم اربعین کربلا، شماری دیگری از زائران آذربایجانی کربلای معلی به هنگام بازگشت به این کشور بازداشت شده‌اند. عیسی لنکرانی و الخان حسن اف، از اهالی لنکران، از جمله زائرانی هستند که به هنگام بازگشت از زیارت […]

در ادامه سیاست سرکوب شیعیان و درپی فضاسازی شبکه تلویزیونی وهابی-تکفیری العربیه علیه حضور زائران کشورهای مختلف در مراسم اربعین کربلا، شماری دیگری از زائران آذربایجانی کربلای معلی به هنگام بازگشت به این کشور بازداشت شده‌اند.

عیسی لنکرانی و الخان حسن اف، از اهالی لنکران، از جمله زائرانی هستند که به هنگام بازگشت از زیارت کربلا در شهر آستارای جمهوری آذربایجان بازداشت و به باکو منتقل شده اند.

بر اساس این گزارش، پلیس مرزی جمهوری آذربایجان در اقدامی توهین آمیز، به زائران کربلا اعلام می کند که شما به سفر کربلای معلی تابعیت جمهوری آذربایجان را از دست داده اید.

همچنین در ادامه عملیات قشون پنج هزار نفری  وزارت کشور جمهوری آذربایجان در منطقه نارداران که میزبان زیارتگاه رحیمه خاتون از خواهران امام رضا (ع) می باشد، سیدعلی آقایف، عضو ۶۳ ساله عضو دیگر شورای ریش سفیدان نارداران دستگیر شد.

پایگاه اینترنتی فاکت خبر جمهوری آذربایجان نوشت: عملیات سرکوب شیعیان در نارداران جمهوری آذربایجان از پنجم آذر (۲۶ نوامبر) با حمله نیروهای وزارت کشور ابتدا در پوشش کارگران شهرداری به مجلس عزاداری حسینی و شهادت پنج تن و سپس استقرار پنج هزار نفر نیرو در این منطقه آغاز شده است، طی این عملیات دهها فعال اسلامی مضروب و بازداشت شده اند.

از ۲۶ آذر که عملیات سرکوب شیعیان در نارداران آغاز و به طور ساماندهی شده و علیرغم سانسور خبری تاکنون ادامه یافته است، پلیس با جاسازی سلاح در خانه های فعالان اسلامی نارداران، آنها را بازداشت می کند .

بر اساس این گزارش خبرگزاری ترند که به طور غیر رسمی به وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان وابسته است،  در کنار سایر خبرگزاری و شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان نقش پیش رو را در جوسازی علیه شیعیان در این کشور به عهده گرفته است.

در عین حال و در شرایطی که سرکوب شیعیان جمهوری آذربایجان به سفارش رژیم صهیونیستی و  عربستان سعودی شدت گرفته است، کتاب «الهام علی اف: جمهوری آذربایجان الگوی تساهل دینی است» برای توزیع در مساجد و جمعیت های دینی این کشور منتشر شد.

در مراسم رونمایی از این کتاب ملیخ یِودایوف، رهبر جمعیت یهودیان کوهستانی، آلکساندر ایشین، اسقف کلیسای پراوسلاو (ارتدوکس) روسی در باکو و جمهوری آذربایجان، گنادی زلمانوویچ، رهبر جمعیت یهودیان اروپایی در جمهوری آذربایجان، روبرت موبیلی، رهبر جمعیت مسیحی آلبان-اودین، ولادیمیر فکته ، کشیش کلیسای کاتولیک واتیکان در باکو نیز در این مراسم از افکار الهام علی اف در مورد تساهل دینی و ادیان تمجید کردند.

جمهوری آذربایجان بیش از نه میلیون نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد آنها شیعیان هستند .

منبع: فارس