همکاری با تبریز در اولویت است
همکاری با تبریز در اولویت است

شاهین مصطفی‌اف در نشست ظرفیت‌های توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و دانشگاهی و راهکارهای افزایش سطح روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با محوریت آذربایجان‌شرقی، با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، به برگزاری دهمین اجلاس کمیسیون مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان در روز گذشته اشاره کرد و گفت: نتایج خوبی در این […]

شاهین مصطفی‌اف در نشست ظرفیت‌های توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و دانشگاهی و راهکارهای افزایش سطح روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با محوریت آذربایجان‌شرقی، با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، به برگزاری دهمین اجلاس کمیسیون مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان در روز گذشته اشاره کرد و گفت: نتایج خوبی در این اجلاس حاصل شد و بی‌تردید این اجلاس تاثیر مثبتی بر روابط دو کشور خواهد گذاشت.

وی که از سوی جمهوری آذربایجان رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان نیز هست، با اشاره به اراده سیاسی سران دو کشور به افزایش سطح مناسبات در همه زمینه‌ها، گفت: در دو سال گذشته تحول بزرگی در روابط ایران و آذربایجان اتفاق افتاده و در این مدت ۴۶ سفر رسمی بین دو کشور انجام شده است.

وی از عزم جدی الهام علی‌اف، رییس جمهور آذربایجان به توسعه روابط با ایران خبر داد و گفت: بر این اساس مسئولان جمهوری آذربایجان به صورت جدی برای تحقق این امر تلاش می‌کنند.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در ادامه بر همکاری فعالان اقتصادی و بخش خصوصی ایران و آذربایجان تاکید کرد و گفت: ماموریت توسعه روابط اقتصادی و تجاری بر عهده بخش خصوصی است و مسئولان سیاسی وظیفه تسهیل فعالیت این بخش را بر عهده دارند.

مصطفی‌اف با اشاره به آغاز مرحله جدیدی از توسعه روابط بین ایران و آذربایجان در زمینه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: در این میان استان‌های شمالی ایران به ویژه آذربایجان‌شرقی به دلیل تاریخ و فرهنگ مشترک با جمهوری آذربایجان نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

وی، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل را عامل مهمی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور عنوان کرد و گفت: توسعه محورهای ارتباطی جاده‌ای، ریلی و دریایی بین ایران و آذربایجان در دستور کار ماست و از تمام امکانات موجود در این زمینه استفاده می‌کنیم.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان همچنین از حضور فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان آذربایجان‌شرقی در کشورش استقبال کرد و گفت: با توجه به تجربیات خوب گذشته آماده همکاری مشترک در حوزه صنعت، بهداشت و درمان، داروسازی، علمی و دانشگاهی و فرهنگی و اجتماعی هستیم.

مصطفی‌اف همچنین همسایگی جمهوری خودمختار نخجوان با استان آذربایجان‌شرقی را امکان بزرگی برای توسعه مناسبات دوجانبه دانست و گفت: نخجوان به سرعت مسیر توسعه را طی می‌کند و ایران در این زمینه کمک‌های زیادی کرده است.

شایان ذکر است؛ هیاتی ۱۰۰ نفره از مسئولان دولتی، تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی جمهوری آذربایجان که روز دوشنبه به منظور شرکت در دهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان در تهران به کشورمان سفر کرده بود، بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) وارد تبریز شد.

برگزاری نشست مشترک بازرگانان و فعالان اقتصادی جمهوری آذربایجان با اعضای اتاق بازرگانی تبریز از برنامه‌های سفر این هیات به تبریز است.

 وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان همچنین در جریان سفر خود به تبریز از موزه آذربایجان، مسجد کبود و مجموعه فرهنگی مقبره‌الشعرا بازدید کرد.