وزارت اطلاعات در بررسی صلاحیت ها، بی‌طرف عمل کند
وزارت اطلاعات در بررسی صلاحیت ها، بی‌طرف عمل کند

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیران، مشاوران و کارکنان وزارت اطلاعات ضمن تبریک میلاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و هفته وحدت و تقدیر از تلاش‌ها و فداکاری‌ پرسنل وزارت اطلاعات، امنیت را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی برشمرد و گفت: تضمین امنیت و آرامش برای کلیه آحاد جامعه وظیفه اصلی […]

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیران، مشاوران و کارکنان وزارت اطلاعات ضمن تبریک میلاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و هفته وحدت و تقدیر از تلاش‌ها و فداکاری‌ پرسنل وزارت اطلاعات، امنیت را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی برشمرد و گفت: تضمین امنیت و آرامش برای کلیه آحاد جامعه وظیفه اصلی دولت است.

رییس‌ جمهوری با برشمردن چگونگی تهدیداتی که می‌تواند مخل امنیت در جامعه شود، گفت: وظیفه ما تامین امنیت با کمترین هزینه است والا ایجاد فضای امنیتی خود هزینه ساز است.

گزیده سخنان روحانی را در ادامه می خوانید:

  • امنیت امروز ایران را در فضای ناامن منطقه، مثال‌زدنی دانست و با اشاره به وجود تهدیدات فراوان علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان، تلاش‌های انجام شده در راستای برقراری امنیت در کشور و نقش حضور گسترده مردم در مراسم و مناسبت‌های گوناگون ملی و مذهبی در آرامش و امنیت، ما باید قدردان همه کسانی باشیم که برای ایجاد و تقویت امنیت و آرامش در کشور فداکاری و تلاش می‌کنند.
  • امروز به امنیت و ثبات  ایران اسلامی در دنیا افتخار می‌کنیم و این موضوعی است که بسیاری از سران دیگر کشورها در ملاقات با مقامات ایرانی به آن اذعان دارند، زمانی بسیاری از کشورهای غربی و گروهک‌های معاند و دشمن با نظام، مصمم بودند تا ایران را ناامن‌ترین کشور در منطقه و مرکز ناامنی در جهان معرفی کنند، اما امروز ایران اسلامی پرچمدار امنیت و مبارزه با تروریسم در منطقه است و بسیاری از همان کشورها دست نیاز به سوی ایران دراز کرده اند.
  • افراط هیچ‌گاه نتوانسته شرایط و نتایج مطلوب فراهم کند و مسیر اعتدال، مسیری است که اسلام به آن دستور داده و امام راحل نیز انقلاب را در این مسیر هدایت کردند.
  • هیچگاه طرفدار افراط نیستیم، اما این به معنای آن نیست که قدرتمند نبوده و از حق خود خواهیم گذشت، صلح، امنیت و ثبات در شرایطی به وجود می‌آید که قدرت ایجاد آن در جامعه وجود داشته باشد.
  • روحانی با تأکید بر ضرورت تلاش در مسیر کاهش هرگونه اختلاف در کشور و کمک به تقویت انسجام و وحدت میان آحاد ملت ایران، به سفارشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری  در خصوص لزوم حفظ وحدت در کشور اشاره کرد و افزود: وظیفه دولت برقراری امنیت برای همه افرادی است که در چارچوب قانون اساسی در نظام اسلامی فعالیت و تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند.
  • هرگونه شکاف و اختلاف در کشور را مضر و خطرناک است. تشدید شکاف ها و تفرقه در جامعه هنر نیست و نباید بگذاریم عده ای انسجام اجتماعی را خدشه دار کنند. همه باید برای تقویت وحدت و انسجام در کشور تلاش کرده و تا آنجا که می‌توانیم اختلافات را در مسیر حفظ وحدت کاهش دهیم.
  • برخی اظهارنظرها به دنبال ترویج اختلاف مسئولان قوا با یکدیگر هستند، امروز ولایت فقیه به عنوان سقف و خیمه‌ای در جامعه است که همه زیر لوای آن قرار داریم و به کوری چشم همه دشمنان اسلام و کسانی که به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند امروز همه قوا در کنار هم و تحت هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی  در مسیر شکوفایی و رشد کشور تلاش می‌کنند.
  • برای پایدار نگه داشتن امنیت در جامعه باید تلاش کنیم تا روز به روز میزان وحدت و انسجام در کشور افزایش یابد.
  • وحدت، همبستگی و انسجام در کشور بهترین راه  برای ایجاد امنیت، است. به واسطه فداکاری‌های همه نیروهای خدوم انقلاب، بویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) گروه‌های تروریستی نتوانستند امنیت ملی را مخدوش کنند، ما باید این مسیر را با قدرت به پیش ببریم و با همکاری و همفکری و انجام اقدامات ارزشمند، امنیت و ثبات را در کشور ارتقا دهیم.
  • هرگونه اقدامی که موجب تفرقه  یا توقف  و جلوگیری از رشد و توسعه کشور شود، خیانت به منافع ملی و از مصادیق نفوذ است. برجام به معنای رفع موانع است و باید در این فضا حرکت را شتابان کرد و برای دستیابی به ترقی و شکوفایی همه باید تلاش کرده و دست به دست هم دهیم تا خیر و برکت آن نصیب ملت ایران شود.
  • جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری در منطقه است که مردم آن در یک انتخابات آزاد، سالم، گسترده و رقابتی با امنیت فراگیر شرکت می‌کنند.
  • حق‌الناس تنها به معنای حفظ رأی مردم نیست، بلکه باید کمک کنیم تا همه کسانی که طبق قانون صالح هستند، بتوانند درعرصه رقابت حضور پیدا کنند.
  • وزارت اطلاعات به هیچ حزب، جناح و گروهی تعلق ندارد، امروز امانت‌ بزرگی در اختیار وزارت اطلاعات قرار دارد که باید به خوبی از آن حراست شود، نباید نسبت به افراد قضاوت‌های نادرست و خارج از معیار قانون، اعمال شود و اجازه ندهیم تا عده‌ای بخواهند براساس علاقمندی‌های خود به افراد و یا جناحی خاص، معیارهای قانونی را نقض کنند.
  • اطلاعات جامعه امانت نزد وزارت اطلاعات است و این وزارتخانه در بررسی صلاحیت ها، باید کاملا بی طرف و قانونی عمل کند.