ثبت‌نام ۱۶۲ کاندیدا در آذربایجان‌شرقی تا به امروز
ثبت‌نام ۱۶۲ کاندیدا در آذربایجان‌شرقی تا به امروز

سعید شبستری در گفت‌وگو با خبرنگاران از پایان سومین روز ثبت نام از دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین روز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات خبرگان رهبری خبرداد و گفت: تا پایان زمان ثبت نام امروز،  شش نفر جهت شرکت در انتخابات خبرگان از حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی با مراجعه به فرمانداری تبریز و قم […]

imagesسعید شبستری در گفت‌وگو با خبرنگاران از پایان سومین روز ثبت نام از دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین روز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات خبرگان رهبری خبرداد و گفت: تا پایان زمان ثبت نام امروز،  شش نفر جهت شرکت در انتخابات خبرگان از حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی با مراجعه به فرمانداری تبریز و قم یا ستاد انتخابات کشور نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند و مجموع کاندیداهای خبرگان به ۲۰ نفر رسید.

وی افزود: جوان‌ترین داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری ۳۰ سال سن و  مسن‌ترین داوطلب نیز ۷۳ است.

 وی با بیان اینکه ثبت نام  از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری تا روز چهارشنبه دوم دی ادامه خواهد داشت ابراز کرد: به احتمال قوی، ثبت نام از داوطلبین تا ساعت ۱۷ روز پایانی، ادامه یافته و هیچ گونه تمدیدی وجود نخواهد داشت.

 رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در ادامه آمار ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان را در سه روز نخست ثبت‌نام ۱۶۲ نفر اعلام کرد و گفت: ۸ نفر از این افراد روحانی و  ۱۴ نفر خانوم هستند.

به گفته شبستری، حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با ۶۶ داوطلب بیشترین و حوزه‌ انتخابیه شبستر با پنج داوطلب کمترین آمار ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دواطلبین دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۳ حوزه انتخابیه اصلی استان تا روز چهارم دی ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

به گفته شبستری، آمار تفکیکی ثبت نام کنندگان در حوزه های انتخابیه برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی عبارت است از ورزقان شش نفر، مراغه و عجب شیر ۷ نفر، کلیبر، هوراند و خداآفرین ۷ نفر، بستان اباد ۶ نفر، سراب ۱۱ نفر، بناب ۶، مرند و جلفا ۱۴ نفر، ملکان ۵ نفر، اهر و هریس ۷ نفر، هشترود و چاراویماق ۶ نفر، میانه ۹ نفر، شبستر ۵ و تبریز، اسکو و آذرشهر ۶۶ نفر.