همزمان با ولادت پیامبر(ص) ۲۲ طلبه مراغه ای معمم می شوند
همزمان با ولادت پیامبر(ص) ۲۲ طلبه مراغه ای معمم می شوند

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، روز دوشنبه درآیین هماهنگی برنامه های هفته وحدت و ۹ دی افزود: این طلبه ها در حوزه های علمیه این شهرستان دانش آموخته شده و چهار نفر از آنان حافظ کل قرآن کریم هستند. وی اظهار کرد: هم اکنون در این شهرستان سه مدرسه علمیه برادران و یک مدرسه علمیه خواهران […]

آیت الله محمدتقی پورمحمدی، روز دوشنبه درآیین هماهنگی برنامه های هفته وحدت و ۹ دی افزود: این طلبه ها در حوزه های علمیه این شهرستان دانش آموخته شده و چهار نفر از آنان حافظ کل قرآن کریم هستند.
وی اظهار کرد: هم اکنون در این شهرستان سه مدرسه علمیه برادران و یک مدرسه علمیه خواهران وجود دارد که دراین مدارس حدود ۴۰۰ طلبه مرد و ۲۰۰ طلبه زن مشغول کسب علوم حوزوی هستند.
امام جمعه مراغه با اشاره به قرارگرفتن در آستانه هفته وحدت از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول مصادف با سوم تا هشتم دی، یادآور شد: برگزاری برنامه های باشکوه دراین هفته از ضرورت های جامعه بوده چرا که دشمنان اسلام هم اکنون به دنبال تفرقه افکنی بین دو مذهب شیعه و سنی هستند.
آیت الله پورمحمدی ادامه داد: وجود حوزه های علمیه درکشور از ارکان اساسی ایجاد وحدت درکشور بوده و باید با بهره گیری از ظرفیت این مدارس، مانع از تفرقه افکنی دشمنان شد.
فرماندار مراغه نیز دراین جلسه گفت: هم اکنون اداره های این شهرستان به دنبال برنامه ریزی برای برگزاری هفته وحدت و نهم دی هستند.
ظفرمحمدی، با بیان اینکه همه احکام دین مبین اسلام بر مبنای وحدت و همدلی تعریف شده است، افزود: علما درتقویت اتحاد جهان اسلام برای رساندن بشریت به سر منزل مقصود، نقش بسزایی ایفا می کنند.
وی اظهار داشت: هرگاه دشمنان برای ایجاد فتنه و اختلاف دست بکار شده اند، علما با درایت و بصیرت خاص خود، توطئه های دشمنان را خنثی کرده اند.
حجت الاسلام علی امیری، رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه نیز در این جلسه گفت: به برکت وجود حوزه های علمیه دراین شهرستان، در سال جاری ۲۵۰ روحانی برای تبلیغ اسلام و تبیین اهداف قیام عاشورا و نهضت امام حسین (ع) به مساجد منطقه و برخی شهرستان های همجوار در ماه محرم اعزام شده اند.