محمد اقوامی امروز گفت: تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در دو روز گذشته اقدام به رسیدگی به دو پرونده قاچاق تلفن همراه و لوازم جانبی گوشی در شهرستان مهاباد کرده است. وی میزان محکومیت این دو پرونده قاچاق را بنا بر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز شهرستان مهاباد ۸۰۳ میلیون […]

محمد اقوامی امروز گفت: تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در دو روز گذشته اقدام به رسیدگی به دو پرونده قاچاق تلفن همراه و لوازم جانبی گوشی در شهرستان مهاباد کرده است.

وی میزان محکومیت این دو پرونده قاچاق را بنا بر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز شهرستان مهاباد ۸۰۳ میلیون ریال عنوان کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در تشریح نخستین پرونده قاچاق تلفن همراه در شهرستان مهاباد تصریح کرد: این پرونده قاچاق در راستای حمایت از تولید ملی تشکیل شده است.

اقوامی افزود: ماموران انتظامی شهرستان مهاباد هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و در بازرسی از آن مقادیری لوازم جانبی گوشی تلفن همراه را کشف کردند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده مقدماتی برای قاچاقچیان توسط ماموران انتظامی شهرستان مهاباد ادامه داد: در این راستا با اعلام شکایت گمرک پرونده فوق پس از طی مراحل قانونی برای رسیدگی و اعمال قانون به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی اظهار کرد: بنا بر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز شهرستان مهاباد، متهم این پرونده علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۲۸۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در خصوص دومین پرونده قاچاق گوشی تلفن همراه در این شهرستان گفت: این پرونده مربوط به قاچاق ۱۶۱ دستگاه گوشی تلفن همراه بود که مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: این قاچاق توسط ماموران انتظامی شهرستان مهاباد هنگام بازرسی از خودروهای عبوری کشف و ضبط شده است.

اقوامی کشف این محموله قاچاق را از داخل یک اتوبوس مسافربری عنوان کرد و افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۱۶۱ دستگاه گوشی تلفن همراه کشف و اقدام به توقیف این اتوبوس کردند.

این مسئول افزود: این پرونده قاچاق پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی مهاباد ارجاع شد.

وی ادامه داد: بنا بر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز متهم این پرونده به پرداخت ۵۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

اقوامی همچنین به یکی دیگر از پرونده‌های رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان اشاره کرد که مربوط به شهرستان میاندوآب و قاچاق سیگار بود و گفت: این پرونده قاچاق در پی کسب خبری مبنی بر ورود کالاهای فاقد مجوز توسط ماموران انتظامی شهرستان میاندوآب کشف شده است.

این مسئول تصریح کرد: ماموران انتظامی شهرستان میاندوآب هنگام بازرسی از خودروهای عبوری ۲۵ هزار نخ سیگار قاچاق را از داخل یک دستگاه خودروی سواری کشف کردند.

اقوامی افزود: این پرونده قاچاق پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی بعدی با اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی شهرستان میاندوآب ارجاع شد.

وی میزان محکومیت این پرونده قاچاق را بنا بر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز شهرستان میاندوآب، پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۲۸۷ میلیون ریال عنوان کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی به یکی دیگر از پرونده‌‌های رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد اشاره کرد و افزود: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق البسه خارجی است.

وی در تشریح چگونگی رسیدگی به این پرونده قاچاق اضافه کرد: در پی کسب اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر ورود کالاهای فاقد مجوز ورود از طریق بیراهه به شهرهای عمقی کشور در ایست و بازرسی، یک دستگاه خودرو حاوی مقادیری پوشاک خارجی کشف شد.

اقوامی خاطرنشان کرد: این پرونده قاچاق پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی مهاباد ارجاع شد.

وی میزان محکومیت این پرونده قاچاق را بنا بر گزارش رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز شهرستان مهاباد، ضبط کالا به نفع دولت و پرداخت ۵۱۴ میلیون ریال جزای نقدی عنوان کرد.

منبع:فارس