حاشیه‌نشینی‌ باسمنج و سردرود، زنگ خطر برنامه آتی شهر تبریز
حاشیه‌نشینی‌ باسمنج و سردرود، زنگ خطر برنامه آتی شهر تبریز

صادق نجفی، محدوده شهری تبریز را بزرگترین مشکل طرح جامع تبریز خواند و اظهار داشت: این منطقی نیست که شهرهایی از قبیل باسمنج و سردرود، با داشتن وسعت و تاثیرگذاری خاص بر کلان‌شهر تبریز، در موضوع برنامه‌های شهری، مورد بی‌اعتنایی قرار بگیرند. وی تصریح کرد: حاشیه‌نشینی‌های متاثر از باسمنج و سردرود، زنگ خطری است که […]

۸۰۶۴۳۳۶۲-۴۰۴۹۲۰۷صادق نجفی، محدوده شهری تبریز را بزرگترین مشکل طرح جامع تبریز خواند و اظهار داشت: این منطقی نیست که شهرهایی از قبیل باسمنج و سردرود، با داشتن وسعت و تاثیرگذاری خاص بر کلان‌شهر تبریز، در موضوع برنامه‌های شهری، مورد بی‌اعتنایی قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: حاشیه‌نشینی‌های متاثر از باسمنج و سردرود، زنگ خطری است که در صورت نشنیده‌ شدن، چالش‌های شهری و اجتماعی در آینده تبریز ایجاد خواهد کرد.

نجفی ادامه داد: با توجه به کارشناسی‌های زمین‌شناسی، لرزه‌نگاری و همچنین زمینه‌های توسعه زیرساختی، جهت‌گیری توسعه به سمت جنوب، الگوی موثری در تدوین برنامه‌های جامع شهری به نظر می‌رسد.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از نطق رئیس کمیسیون برنامه‌و‌بودجه شورا متذکر شد: ورود عزیزان شورا به موضوعات کلان مرتبط با هزینه‌های هنگفت اداره شهر و همچنین بحث درآمدهای پایدار شهری در مجموعه هیئت‌دولت و مجلس محترم، شهرداری را در پیگیری برنامه‌های اجرایی امیدوار خواهد ساخت.

نجفی با اشاره به برخی از هزینه‌های تمام‌شده خدماتی در شهر گفت: هزینه تمام‌شده خدمات اتوبوس‌رانی برای هر شهروند، ۱۳۰۰ تومان است، اما طبق مصوبه شورا، تنها حدود ۳۶۰ تومان از شهروندان اخذ می‌شود.

شهردار تبریز با بیان این‌‌که شهرداری برای جمع‌آوری زباله سالانه ۱۶۰ میلیارد تومان می‌پردازد، ادامه داد: این در صورتی است که کل پولی که از محل پسماند اخذ می‌شود، حدود ۶ میلیارد تومان است، که واقعاً مبلغ قابل‌تصوری نیست.

وی از وجود ۴۶۰ واحد امکنه در تبریز خبر داد و افزود: از این میان، ۳۶۰ واحد شناسنامه‌دار شده و گزارش ممیزی آن به زودی در صحن شورا ارائه می‌شود.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از ورود شهرداری به موضوعات حساس گفت: بدون در نظر داشتن نقش شورا، پیگیری اهداف کلان شهرداری‌ها در مجلس و دولت محترم، متصور نیست و از این رو، خرسندیم که شورای محترم، وارد مقوله‌های اساسی شهر و شهروندان می‌شود.