شاید آخرین بازی تراکتورسازی در لیگ چهاردهم را تلخ ترین اتفاق فوتبال آذربایجان قلمداد کنیم. بازی که با حفظ برتری سرخپوشان مقابل تیم نفت تهران می توانست میلیون ها هوادار تراکتورسازی را در سراسر ایران شادمان کرده و ۱۰۰ هزار هوادار حاضر در استادیوم بزرگ یادگار امام را غرق در شادی کند. اما تراکتوری ها […]

شاید آخرین بازی تراکتورسازی در لیگ چهاردهم را تلخ ترین اتفاق فوتبال آذربایجان قلمداد کنیم. بازی که با حفظ برتری سرخپوشان مقابل تیم نفت تهران می توانست میلیون ها هوادار تراکتورسازی را در سراسر ایران شادمان کرده و ۱۰۰ هزار هوادار حاضر در استادیوم بزرگ یادگار امام را غرق در شادی کند.

اما تراکتوری ها نتوانستند به این مهم دست یابند و عملکرد نامناسب داور مسابقه و عدم کنترل بازی در عدم موفقیت تراکتوری ها بی تاثیر نبود. جدا از عامل داوری، چیزی که باعث رنجش بی اندازه هواداران شد دروغی بود که از آن به دروغ کثیف فوتبال ایران یاد شد. دروغی که باعث شد با احساسات پاک هواداران بازی شده و شاگردان تونی پرتقالی را به فکر عقب نشینی و حفظ نتیجه انداخت.

پرشور ها از فرط شادی به داخل زمین یورش بردند و هنگامی که مشغول بوسیدن مربی محبوب و بازیکنانشان بودند به یک باره متوجه این دروغ شدند. تعداد پرشماری از هواداران وقتی که حس کردند عده ای به خاطر منافع شخصیشان با احساسات آنها بازی کرده اند تصمیم به ترک دائمی ورزشگاه کردند.

حالا با گذشت یک نیم فصل از رقابتهای این فصل و گذشت ۷ ماه از آن اتفاق تلخ، هرگز آن دستانی را که مانع از بوسه آنها بر جام قهرمانی لیگ برتر شد را نبخشیده اند و حتی در بازی های حساس مقابل پرسپولیس و استقلال هرگز با تعداد و شور قبلی حضور نیافته اند تا به نوعی مسببان آن حادثه را مجازات نمایند. هوادارانی که احساسات آنها جریحه دار شده و دوست ندارند بار دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی باشند.

اما الان قضیه فرق می کند. مطمئناً هوادار فهیم تراکتورسازی به خوبی اهمیت بازی آینده تیم محبوب خود با تیم استقلال تهران را درک می کند. بازی مرگ و زندگی که برای تراکتوری ها بسار حائز اهمیت بوده و برد در این مسابقه می تواند سکوی پرتاب تراکتورسازان به مرحله نهایی جام حذفی و در یک قدمی جام قهرمانی قرار دهد.

حالا پیشنهاد ما به مسئولان شهری و باشگاه تراکتورسازی این می باشد که برای تسریع زمان آشتی هواداران با استادیوم بزرگ یادگار امام، بازی سه شنبه این تیم را مقابل تیم قدرتمند استقلال تهران را رایگان کنند تا تیم با حمایت حداکثری بتواند موفق به شکست تیم آبی پوش تهرانی شود.

ترفندی که فصل قبل مسئولان پرسپولیس تهران برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا اجرا کرد و با حضور ۱۰۰ هزار نفری هواداران در استادیوم مواجه شد. بازی هایی که با برد های پیاپی این تیم پایتخت نشین و با صعود به مرحله حذفی این جام همراه شد.

بازی تیم های تراکتورسازی و استقلال تهران در نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران روز سه شنبه ۱ دی ماه در ورزشگاه خنگی تراکتورسازی برگزار خواهد شد و امید می رود با رایگان اعلام کردن بلیط این بازی شاهد صعود مقتدرانه تیم محبوب اذربایجان در کنار حضور صد هزار نفری هوادارن باشیم.