رونمایی از دستگاه tap Hot در شرکت گاز آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار
رونمایی از دستگاه tap Hot در شرکت گاز آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار

در این آیین که با حضور اساتید دانشگاه‌های استان برگزار شد مدیرعامل شرکت گاز استان ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: این دستگاه طی یک پروژه پژوهشی با همکاری جهاد دانشگاهی استان تعریف و نسبت به ساخت آن اقدام شد که امروز شاهد رونمایی از این دستگاه هستیم. ولی‌الله دینی نحوه ساخت این دستگاه را […]

یسیسدر این آیین که با حضور اساتید دانشگاه‌های استان برگزار شد مدیرعامل شرکت گاز استان ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: این دستگاه طی یک پروژه پژوهشی با همکاری جهاد دانشگاهی استان تعریف و نسبت به ساخت آن اقدام شد که امروز شاهد رونمایی از این دستگاه هستیم.
ولی‌الله دینی نحوه ساخت این دستگاه را به روش مهندسی معکوس اعلام داشت و افزود: با ساخت این دستگاه انحصار تکنولوژی تولید آن که در اختیار آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی بود شکسته شد و ایران با تولید انبوه به جمع تولیدکنندگان دستگاه tap Hot به عنوان چهارمین کشور سازنده این دستگاه پیوست.
وی میزان سرمایه‌گذاری انجام شده این دستگاه را ۱۹۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: قیمت نمونه خارجی این دستگاه ۱۴۰ هزار یورو است که با برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی، قابلیت تولید انبوه و صادرات این دستگاه در سایزهای مختلف وجود دارد که این امرنه تنها موجب جلوگیری خروج ارز از کشور می‌شود بلکه ارزآوری نیز دارد.
دینی پایه‌های اقتصاد مقاومتی را اقتصاد پژوهش دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: از فرصت‌هایی که در حوزه دانش و فناوری ایجاد می‌شود باید نهایت استفاده را نمود تا به حدی از دانش برسیم که تولیدکننده و صادرکننده تجهیزات بوده و بخشی از ارز کشور از قبال تولید دانش به دست خواهد آمد.
وی ارتباط صنعت و دانشگاه را ناکافی دانست و افزود: باید شرایطی فراهم شود تا صنعت و دانشگاه شریک هم باشند و در چنین فضایی علم و دانش در کنار صنعت موجبات هم‌افزایی هدفمند را فراهم می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: اگر بخواهیم در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به موضوع پژوهش بهاء بدهیم و پایه‌های اقتصاد دانش‌بنیان را تقویت کنیم.
دستگاه tap Hot برای انشعاب‌گیری از خطوط گازدار بدون قطع گاز در سایزهای مورد استفاده قرار می‌گیرد که این امر موجب جلوگیری از اتلاف، هدر رفت گاز و قطع گاز مشترکان می‌شود.
در این آئین از طراحان دستگاه tap Hot و پژوهشگران شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی تقدیر شد.

منبع:روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی