روزنامه روسی کامرسانت روز گذشته با افشای سندی مدعی شد روسیه به دنبال وضع تحریم‌های جدیدی علیه ترکیه است. براساس این سند که پیشنویس آن توسط وزیر اقتصاد روسیه آماده شده قرار است روسیه در طرح‌های صنعت توریسم، خدمات و حمل و نقل در ترکیه هیچگونه مشارکتی نخواهد داشت. همچنین براساس گزارش کامرسانت تحریم جدید […]

روزنامه روسی کامرسانت روز گذشته با افشای سندی مدعی شد روسیه به دنبال وضع تحریم‌های جدیدی علیه ترکیه است. براساس این سند که پیشنویس آن توسط وزیر اقتصاد روسیه آماده شده قرار است روسیه در طرح‌های صنعت توریسم، خدمات و حمل و نقل در ترکیه هیچگونه مشارکتی نخواهد داشت.

همچنین براساس گزارش کامرسانت تحریم جدید شهروندان ترکیه را از مشارکت در خریدهای دولتی منع می‌کند. ظاهراً این حکم به دستور نخست وزیر روسیه دیمیتری مدودف انجام خواهد شد.

این محدودیت به دنبال ساقط شدن جنگنده روسیه توسط ترکیه در مرزهای سوریه انجام می‌شود که تنش‌های بین دو کشور را افزایش داده است.

پیش از این روسیه یک سری تحریم‌ها علیه ترکیه وضع کرد که منع واردات محصولات کشاورزی و غذایی از این کشور از جمله آنهاست؛ بعد از آن روسیه ۶ کشتی ترکیه را توقیف کرد که برچسب‌ روی کالاها با مجوزهای سازمان دامپزشکی مغایرت داشته است.

همچنین روسیه واردات بسیاری از محصولات غذایی شامل میوه، سبزی، ماکیان را از ترکیه ممنوع کرده است.

منبع: فارس