آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های پرمصرف سیگار
آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های پرمصرف سیگار

محمدحسین برخوردار عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شرکت دخانیات ایران در راستای بازاریابی داخلی و خارجی، نوآوری در بخش‌های سیگارت و همچنین تجهیزات ماشین‌آلات متمرکز شده و برنامه‌های مدون برای ارتقای کیفیت و بازاریابی در نظر دارد. وی با بیان اینکه شرکت دخانیات در یاری رساندن به کشاورزان با ارائه تسهیلات وام ماموریت‌های […]

ثبمحمدحسین برخوردار عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شرکت دخانیات ایران در راستای بازاریابی داخلی و خارجی، نوآوری در بخش‌های سیگارت و همچنین تجهیزات ماشین‌آلات متمرکز شده و برنامه‌های مدون برای ارتقای کیفیت و بازاریابی در نظر دارد.

وی با بیان اینکه شرکت دخانیات در یاری رساندن به کشاورزان با ارائه تسهیلات وام ماموریت‌های جدیدی در نظر دارد، ادامه داد: شرکت دخانیات در راستای ارتقای سطح کیفی محصولات کشاورزی در بخش تولید توتون و تنباکو با مد نظر قرار دادن ارتقای سطح بهره‌روی بیشتر برای کشاورزان و حفظ سلامت جامعه برنامه‌های در نظر دارد.

مدیرعامل شرکت دخانیات با اینکه شرکت دخانیات ایران سلامت‌محور بوده، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف شرکت دخانیات کمک به کشاورزان تولید کننده توتون و تنباکو و همچنین افزایش صادرات سیگارت و توتون به کشورهای دیگر است.

این مسئول، به حداقل رساندن مضرات سیگار برای سلامت افراد جامعه و پایین آوردن سطح نیکتوین موجود در سیگار و برند سلامت تولیدات سیگار ایران را در جهان از جمله اولویت‌های مهم و اساسی شرکت دخانیات عنوان کرد.

برخوردار از تعویض ماشین‌الات شرکت دخانیات با ماشین‌آلات جدید خبر داد و تصریح کرد: شرکت دخانیات در نظر دارد تمام ماشین‌الات فرسوده و از رده خارج شده شرکت را با ماشین‌الات جدید تعویض کند.

وی در ادامه سخنان از افزایش سه برابری صادرات تنباکو زرد طلایی به کشورهای دیگر خبر داد و تصریح کرد: در طول هشت ماه ۱۲۰ تن تنباکوی زرد طلایی به کشورهای دیگر صادر شده است

مدیرعامل شرکت دخانیات از صدور ۹ هزار و ۴۰۰ تن کارتن سیگارت به کشورهای ترکیه، افغانستان، آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی خبر داد و یادآور شد از جمله اهداف مهم شرکت دخانیات ایران صادرات‌محور بودن این شرکت است.

این مسئول از فعالیت ۷ هزار پرسنل وابسته به شرکت دخانیات خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۸ هزار کشاورز وابسته به شرکت دخانیات در حال فعالیت هستند.

برخوردار در پاسخ سوال خبرنگاری مبنی بر مقایسه کیفیت سیگارهای تولید شده داخلی با سیگارت تولید شده در کشورهای خارجی، گفت: سیگارهای تولید شده در داخل کشور در مقایسه با تولید دیگر کشورها از نظر سلامت بالاتر بوده و بسیاری سیگارهای تولید شده در کشورهای خارجی خصوصا سیگارهای قاچاق از استاندارد لازم برخوردار نیست.

وی، کشت توتون را به دلیل پایین بودن مصرف آب برای صنعت کشاورزی بسیار به صرفه عنوان کرد و ادامه داد: شرکت دخانیات در راستای ارتقای سطح کیفی کشت توتون در کشور اقدامات متعددی را در نظر داشته و تولید این محصول برای کشاورزان علاوه در صرفه‌جویی در آب بسیار مفید و موثر است.

مدیرعامل شرکت دخانیات با بیان اینکه شرکت دخانیات ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سیگار در جهان بوده، افزود: علی‌رغم تولید انبوه سیگار در شرکت دخانیات ایران ولی متاسفانه به دلیل قاچاق و عدم تمرکز بر روی فروش سیگار بازار فروش سیگار ایران رو به کاهش است.

این مسئول به مردم ایران توصیه کرد که سیگارهای قاچاق برای سلامت آنان بسیار مضر بوده لذا به هموطنان توصیه می‌شود از مصرف سیگارهای خارجی خصوصا سیگارهای قاچاق شده اجتناب کنند.

برخوردار از کاهش ۸۰ درصدی مضرات سیگار تولید شده در شرکت دخانیات خبر داد و تصریح کرد: پروژه تولید سیگار بیوفیلتر برای اولین بار در کاهش در جهان در کشور ایران تولید خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تولید این نوع سیگار تا شهریور سال آینده به اتمام برسد.

وی از افزایش تولید سیگار در شرکت دخانیات ایران و همچنین از افزایش جذب نیروی بیشتر در این شرکت خبر داد و تصریح کرد: اگر موجبات افزایش تولید سیگار و همچنین ارتقای سطح کیفی سیگار تولید شده در ایران فراهم شود صنعت دخانیات ایران تبدیل به بزرگترین صنعت در کشور می‌شود.

مدیرعامل شرکت دخانیات، جذب سرمایه‌گذار خارجی  برای تولید بیشتر را یکی دیگر از اهداف شرکت دخانیات ایران عنوان کرد و افزود: در این راستا رایزنی‌های با دو سرمایه‌گذار چینی و ترکیه انجام دادیم.

این مسئول در بخش دیگر از سخنان خود به تفکیک تولید توتون در کشور پرداخت و تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد از توتون تولید شده مربوط به استان گلستان بوده و استان‌های گیلان، کردستان، مازنداران و آذربایجان غربی در رتبه‌های بعدی تولید توتون قرار دارند.

برخوردار از مصرف سالانه ۶۷ میلیارد نخ سیگار در ایران خبر داد و تصریح کرد: استان‌های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی از جمله استان‌های هستند که بیشترین مصرف سیگار را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع:فارس