رونمایی از نسخه جدید کتاب شناسنامه تبریز به ۵ زبان مختلف
رونمایی از نسخه جدید کتاب شناسنامه تبریز به ۵ زبان مختلف

علی پولاد ظهر امروز در مراسم رونمایی از نسخه جدید کتاب شناسنامه تبریز به ۵ زبان مختلف با تاکید بر اینکه خوشحال است بار دیگر در بزرگ‌ترین شهر دنیا حضور یافته است، اظهار داشت: البته من می‌دانم که تبریز بزرگ‌ترین شهر دنیا نیست اما همانطور که در چشمان یک کودک، پدرش بزرگ‌ترین انسان دنیاست در […]

۱۳۹۴۰۸۰۵۰۰علی پولاد ظهر امروز در مراسم رونمایی از نسخه جدید کتاب شناسنامه تبریز به ۵ زبان مختلف با تاکید بر اینکه خوشحال است بار دیگر در بزرگ‌ترین شهر دنیا حضور یافته است، اظهار داشت: البته من می‌دانم که تبریز بزرگ‌ترین شهر دنیا نیست اما همانطور که در چشمان یک کودک، پدرش بزرگ‌ترین انسان دنیاست در دید من نیز تبریز بزرگ‌ترین شهر جهان است چرا که این شهر برای من همزمان هم پدر و هم مادر بوده است.

پولاد با اشاره به رونمایی از نسخه اولیه کتاب شناسنامه تبریز در حدود ۱۴ ماه قبل گفت: بعد از رونمایی اولیه دیدیم که موارد متعدد دیگری نیز وجود دارد که لازم بود در کتاب مورد توجه قرار بگیرد چرا که شهر تبریز خاستگاه مردمان بسیار بزرگی است و برای معرفی همه آنها به هزاران صفحه برای نوشتن احتیاج هست و از این جهت تصمیم به تهیه نسخه جدید کتاب گرفتیم.

نویسنده کتاب شناسنامه تبریز با اشاره به اینکه در این شهر جواهر و طلای زیادی وجود دارد، گفت: بر ماست که قدر این جواهرات و قدر این میراث ارزشمند فرهنگی ـ تاریخی را بدانیم چرا که آگاه شدن به ارزش‌های فرهنگی و تاریخی اولین قدم برای حفظ آنهاست.

علی پولاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش در ارتباط با معرفی نسخه دوم کتاب شناسنامه تبریز گفت: نسخه دوم و فارسی کتاب در ۶۰۸ صفحه و ۷۲۰ موضوع تهیه شده و تنها ۲۰۰ کتاب در این شناسنامه معرفی شده است که بتواند برای علاقه‌مندان به مطالعات بیشتر و دقیق‌تر به صورت رفرنس و کلید کشف عمل کند.

وی افزود: اکنون نسخه جدید این کتاب در ۵ زبان فارسی، انگلیسی، ترکی استانبولی و روسی و ترکی آذری تهیه شده است و سعی کردیم کتاب را به زبان کشورهایی ترجمه کنیم که تبریز به آنها راه دارد و دارای گذشته و روابط تاریخی با آنها بوده است.

پولاد با اشاره به خصلت پرشتاب جامعه امروز خصوصا در زندگی جوانان گفت: دی.وی.دی این کتاب نیز با ترجمه انگلیسی تهیه شده تا در اختیار علاقه‌مندان و خصوصا میهمانان خارجی و گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند قرار بگیرد.

پدید آورنده کتاب شناسنامه تبریز و پیرامون افزود: این کتاب را به عنوان پیشکش به شهروندان و بزرگان شهر تبریز خصوصا شهردار و شورای شهر تبریز که میزبانان این جلسه هستند تقدیم می‌کنم.

رسول درسخوان عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه کتاب را تهیه و تورق کرده است، گفت: قصد سخنرانی ندارم اما این کتاب اثری بزرگ و ارزشمند است و آقای پولاد با انتشار آن کار بسیار بزرگی انجام داده است.

درسخوان تاکید کرد: اگر بخواهم ارزش کتاب را با یک مثال توضیح بدهم باید بگویم همانطور که «لاله پارک» در معماری و در کلیت شهر تبریز به یک الگوی بسیار خوب تبدیل شد، این کتاب هم همچون سفیری در خور شان برای شهر تبریز عمل خواهد کرد و جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.