کشف ۲۳۵ قطعه اشیاء عتیقه و آثار باستانی در تبریز
کشف ۲۳۵ قطعه اشیاء عتیقه و آثار باستانی در تبریز

“فرهنگ نوروزی” گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر خرید و فروش آثار باستانی و عتیقه توسط افراد غیر بومی در منطقه ای از تبریز، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی افزود: ماموران کلانتری ۱۵ پاستور با انجام اقدامات اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی، موفق به شناسایی متهمان و محل […]

ذب“فرهنگ نوروزی” گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر خرید و فروش آثار باستانی و عتیقه توسط افراد غیر بومی در منطقه ای از تبریز، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۵ پاستور با انجام اقدامات اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی، موفق به شناسایی متهمان و محل نگهداری این اشیاء شدند.

 نوروزی با اشاره به اینکه ماموران با هماهنگی دستگاه قضائی در عملیات غافلگیرانه، چهار قاچاقچی حرفه ای را دستگیر کردند افزود: در بازرسی از مخفیگاه آنها، ۲۳۵ قطعه اشیاء عتیقه و باستانی در انواع مختلف کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: براساس اعلام کارشناسان، اشیاء عتیقه کشف شده شامل سکه های تاریخی و مجسمه های کوچک سفالی بوده و به احتمال زیاد متعلق به دوره های مختلف تاریخی از جمله اشکانی، ساسانی و یونانی است که برآورد قیمت ریالی آنها نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر کارشناسان امر دارد.

وی با اشاره به اینکه آثار مکشوفه به اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی تحویل داده شد، خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی تبریز در پایان ضمن تشکر از تعامل و همکاری شهروندان با پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت، از آنان خواست درصورت کسب هرگونه خبر مبنی بر قاچاق اشیاء عتیقه و سرمایه های ملی، موضوع را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع:پایگاه خبری پلیس