عادل فردوسی‌پور به اعتراض کرمانی‌ها به سریال «شهرزاد» اشاره کرد و ضمن دعوت هم‌استانی‌هایش به خویشتن‌داری، از همه مردم درخواست کرد که در مقابل شوخی‌ها موضع‌گیری نکنند. فردوسی‌پور در برنامه شامگاه گذشته «۹۰» با اشاره به مجموعه «شهرزاد» یادآور شد: من خودم کرمانی هستم و به نظرم همه‌ی ما باید جنبه انتقادپذیری و تأمل و […]

عادل فردوسی‌پور به اعتراض کرمانی‌ها به سریال «شهرزاد» اشاره کرد و ضمن دعوت هم‌استانی‌هایش به خویشتن‌داری، از همه مردم درخواست کرد که در مقابل شوخی‌ها موضع‌گیری نکنند.

فردوسی‌پور در برنامه شامگاه گذشته «۹۰» با اشاره به مجموعه «شهرزاد» یادآور شد: من خودم کرمانی هستم و به نظرم همه‌ی ما باید جنبه انتقادپذیری و تأمل و تحمل بالا داشته باشیم و اگر هم انتقادی می‌شود بدون سخت‌گیری آن را بپذیریم.

فردوسی‌پور همچنین بیان کرد: سریالی درباره‌ی کرمان در دهه‌ی ۳۰ صحبت کرده‌ است؛ چرا باید ناراحت شویم به هر حال هر فردی هر سریالی که بسازد به یک استان و گوشه از ایران اشاره می‌کند، اگر بخواهیم همه اعتراض کنیم که کار سخت‌ می‌شود.

بر اساس این گزارش، چندی پیش پس از انتشار قسمت هشتم سریال «شهرزاد»، برخی هموطنان کرمانی نسبت به دیالوگ شخصیت شیرین در این مجموعه انتقاد کردند.

حسن فتحی، کارگردان این سریال هم ضمن اظهار تاسف از سوءتفاهم پیش آمده در رابطه با شهر کرمان در یکی از قسمت‌های این سریال اظهار کرده بود: جایگاه فرهنگی و اقتصادی رفیع مردم هنرپرور کرمان در تاریخ ایران بر کسی پوشیده نیست و مایه مباهات است.

او با توجه به قسمت‌های بعدی سریال شهرزاد، این چنین توضیح داد: در بخشی از قسمت یازدهم سریال نه تنها معلوم می‌شود که خانواده شیرین که در واقع -شخصیت منفی و افاده ای قصه است- کرمانی نیستند بلکه مردم نجیب و نازنین کرمان مورد ستایش قرارمی گیرند.

منبع: ایسنا