حقوق سربازی هزینه یک بار رفت و برگشت سرباز را تأمین نمی‌کند
حقوق سربازی هزینه یک بار رفت و برگشت سرباز را تأمین نمی‌کند

عباسعلی منصوری آرانی نماینده مجلس و مسئول پیشین آموزش کل ارتش در همایش بررسی ابعاد اقتصادی خدمت‌ سربازی که امروز در دانشگاه اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: سربازی با مفهوم اقتدار ملی هم راستا است یعنی اگر بخواهیم اقتدار ملی داشته باشیم باید نیروی مسلحی همچون سایر کشورها در اختیار داشته باشیم. وی […]

۳ققعباسعلی منصوری آرانی نماینده مجلس و مسئول پیشین آموزش کل ارتش در همایش بررسی ابعاد اقتصادی خدمت‌ سربازی که امروز در دانشگاه اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: سربازی با مفهوم اقتدار ملی هم راستا است یعنی اگر بخواهیم اقتدار ملی داشته باشیم باید نیروی مسلحی همچون سایر کشورها در اختیار داشته باشیم.

وی با اشاره به آشوب‌های منطقه‌ای در خاورمیانه گفت: همسایگان ایران از همسایگان کشورهای نظیر سوئیس، هلند و فرانسه متفاوتند. بر همین اساس وضعیت امنیت ملی و اقتضائات نیز با هم متفاوت است.

منصوری افزود: ما شاید هزاران فارغ‌التحصیل رشته‌های برق، مکانیک و اقتصاد داشته باشیم که در نیروهای مسلح در سازمان مربوط به تخصص خود خدمت نمی‌کنند چرا که مگر هر کدام از ارکان نیروهای مسلح در حوزه‌های فوق‌الذکر چند متخصص نیاز دارد بنابراین یک فوق‌لیسانس غیر متخصص به سمت آجودانی منصوب می‌شود و حس اتلاف وقت به وی دست می‌دهد.

نماینده مجلس و مسئول پیشین آموزش کل ارتش با تأکید بر لزوم هماهنگی بین دولت و نیروهای مسلح و مجلس برای تصویب قوانینی که اوضاع خدمت سربازی را بهبود بخشد، گفت: به نظر می‌رسد بهتر است تعدادی افراد برای ۵ سال خدمت در آینده تا پس از ۶ ماه دوره آموزش ۴ سال و نیم فعالیت کنند و باقی افراد رها شوند هرچند آمادگی رزمی برای همه افراد وجود داشته باشد تا در مواقع بحران به کار آیند.

وی تصریح کرد:‌ اکنون سربازان حدود ۶۰ الی ۷۰ هزار تومان حقوق در ماه دریافت می‌کنند و در تمام نقاط کشور خدمت می‌کنند که این رقم برای رفت و برگشت یک سرباز از تهران به محل خدمت خود همچون بندرعباس نیز کافی نیست بنابراین سرباز ماهانه ۲۰۰ هزار تومان به خانواده خود تحمیل می‌کنند. بنابراین هزینه مادی به خانواده وارد می‌کند و در نتیجه مشکلاتی برای خانواده نیز ایجاد می‌شود.

منبع:فارس