بهره برداری از حدود ۱۱هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان شرقی
بهره برداری از حدود ۱۱هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان شرقی

مهدی اسحقی نژاد افزود: با بهره برداری از این واحدها ۹۴٫۸۳ درصد تعهد استان در زمینه مسکن مهر محقق می شود. وی با اشاره به اینکه تعهد استان ۱۲۲ هزار و ۲۹۰ واحد مسکن مهر است، گفت: ۳۵ هزار و ۴۰۴ قرارداد در قالب تفاهم نامه سه جانبه، ۱۶ هزار و ۶۷۲ قرارداد توسط تعاونی […]

vsمهدی اسحقی نژاد افزود: با بهره برداری از این واحدها ۹۴٫۸۳ درصد تعهد استان در زمینه مسکن مهر محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه تعهد استان ۱۲۲ هزار و ۲۹۰ واحد مسکن مهر است، گفت: ۳۵ هزار و ۴۰۴ قرارداد در قالب تفاهم نامه سه جانبه، ۱۶ هزار و ۶۷۲ قرارداد توسط تعاونی ها و ۷۰ هزار و ۲۱۴ قرارداد به صورت خود مالکی امضا شده است.

وی اعلام کرد: ۴۴ هزار و ۵۳۱ قرارداد مسکن مهر مربوط به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۱۷ هزار و ۷۵۱ قرارداد مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۳۶ هزار و ۲۶۹ قرارداد مربوط به شهر جدید سهند و ۲۳ هزار و ۷۳۹ قرارداد مربوط به بافت های فرسوده است.

اسحقی نژاد با اشاره به اینکه تاکنون ۸۹ هزار و ۸۸۹ واحد مسکن مهر به بهره برداری رسیده است، گفت: ۳۲ هزار و ۴۳۹ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۱۳ هزار و ۳۱۹ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۲۷ هزار و ۷۸۱ واحد در شهر جدید سهند و ۱۶ هزار و ۳۵۰ واحد در بافت های فرسوده بهره برداری شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم نسبت به بستن پرونده مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ متعهد شده است، گفت: در این استان هم مانند سایر نقاط کشور، بزرگترین مشکلات طرح مسکن مهر مربوط به تأمین و تجهیز زیرساخت ها، کمبود آورده متقاضیان و مشکلات مربوط به تعاونی هاست.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات تعاونی ها باید از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام شود، گفت: در حال حاضر کمیته ویژه ای در استان تشکیل شده و با تعامل اداره تعاون و نهادهای مربوط، این مشکلات در حال پیگیری است.

اسحقی نژاد با اشاره به اینکه منابع مالی افزایش تسهیلات مسکن مهر تأمین شده و در حال پرداخت به پروژه هاست، اظهارکرد: با این رویکرد در تکمیل و تحویل واحدها تسریع خواهد شد.

وی با اعلام اینکه برای احداث ۱۲۲ هزار و ۲۹۰ واحد مسکن مهر در استان حدود ۲۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی تخصیص یافته است، گفت: از محل یارانه های بخش مسکن هم برای آماده سازی مجتمع های مسکن مهر در شهرهای آذرشهر، تبریز، سردرود، عجب شیر، بناب، مرند، میانه، هادی شهر، مراغه، سراب و اهر مبلغ ۷۰ میلیارد ریال تأمین شده است.

بر اساس این گزارش از کل ۱۲۲ هزار و ۲۹۰ واحد مسکن مهر استان تا کنون ۸۹ هزار و ۸۸۹ واحد واگذار شده و بقیه واحدها قرار است تا پایان سال ۹۵ تکمیل شوند.

منبع:روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی