تاسیس موزه آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی
تاسیس موزه آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی

جعفر پاشایی در شانزدهمین نشست شورای معاونان در سال ۹۴ ضمن قدردانی از مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت استان به علت برنامه‌های محرم و صفر اظهار داشت: نگهداشت آثار و اسناد مربوط به فعالیت‌های شاخص فرهنگیان و بیان تاریخچه شکل‌گیری تعلیم و تربیت ضروریست و در این راستا موزه آموزش و پرورش استان تاسیس می‌شود. […]

دجعفر پاشایی در شانزدهمین نشست شورای معاونان در سال ۹۴ ضمن قدردانی از مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت استان به علت برنامه‌های محرم و صفر اظهار داشت: نگهداشت آثار و اسناد مربوط به فعالیت‌های شاخص فرهنگیان و بیان تاریخچه شکل‌گیری تعلیم و تربیت ضروریست و در این راستا موزه آموزش و پرورش استان تاسیس می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: امروز با توجه با جمعیت عظیم دانش‌آموزان و همکاران در استان وجود مجموعه رفاهی ورزشی بیشتر از هر زمانی احساس می‌شود.

وی با تاکید بر احداث مجموعه فرهنگی ورزشی جامع و کامل گفت: استان آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌های بسیاری در حوزه ورزش دانش‌آموزی داشته و دارد و احداث این مجموعه در حال بررسی است

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان با اشاره به اهمیت کنکور و فعال کردن ستادهای این مهم افزود: تلاش‌های ارزشمندی در حوزه کنکور انجام شده است اما کافی نیست چرا که سطح عمومی استان نسبت به سایر مناطق کشور در این بحث قابل قبول نیست.

پاشایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اهمیت و جایگاه تحقیق و پژوهش اضافه کرد: نباید این موضوع مهم را در حوزه‌های مختلف به هفته پژوهش محدود کنیم و باید همواره در طول سال در این حوزه برنامه‌هایی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: مجموعه آموزش و پرورش استان در حوزه ایمنی مدارس تلاش‌های شایان توجهی را انجام داده و هیچ کوتاهی در این خصوص صورت نگرفته است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان اینکه امور مربوط به انتخابات آغاز شده است گفت: رویکرد ما و مجموعه آموزش و پرورش عدم همراهی با جریان‌هاست و رویه ما فقط مشارکت همکاران و حضور حداکثری در انتخابات است.

در انتهای جلسه با اعطاء لوح سپاس و هدایایی از طرف مدیرکل آموزش و پرورش استان از پوریا عباپور دانش‌آموز دوره اول متوسطه پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خیام اهر دارنده عنوان دانش‌آموز برتر پژوهنده کشور در سال ۹۴ قدردانی شد.