احتمال حضور ۳۲۰ کاندیدا در آذربایجان شرقی
احتمال حضور ۳۲۰ کاندیدا در آذربایجان شرقی

سعید شبستری پیش از ظهر امروز در نشست مشترک ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی و کمیته اطلاع‌رسانی با بیان اینکه انتخابات هفتم اسفند نمایش اقتدار نظام است، اظهار داشت: حضور و دخالت مردم در سرنوشت خود و چرخش قدرت یک حق تاکید شده در قانون اساسی است که در انتخابات خود را نشان می‌دهد و این انتخابات […]

صبسعید شبستری پیش از ظهر امروز در نشست مشترک ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی و کمیته اطلاع‌رسانی با بیان اینکه انتخابات هفتم اسفند نمایش اقتدار نظام است، اظهار داشت: حضور و دخالت مردم در سرنوشت خود و چرخش قدرت یک حق تاکید شده در قانون اساسی است که در انتخابات خود را نشان می‌دهد و این انتخابات حساسیت خاصی دارد و اولین انتخابات برگزار شده در دولت تدبیر و امید است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: دولت شرایطی فراهم کرده که آرامش سیاسی و اقتصادی در کشور حاکم شده و ثبات و آرامش نسبی وجود دارد و مردم نسبت به آینده نظام و کشور امیدوارتر از گذشته هستند.

وی اظهار داشت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری رای مردم حق‌الناس است و ما امانتدار رای مردم هستیم و باید این رای را پاس بداریم و انتخاباتی قانونمند و شفاف را به عنوان هدفی مهم و اساسی و بدون جانبدارای از فرد و گروهی خاص دنبال می‌کنیم.

شبستری ادامه داد: این انتخابات حرکتی ملی بوده و نمایش اقتدار مردم به صورتی شمارش شده نمایش داده می‌شود و رسانه‌ها و سرویس‌های بیگانه این حضور را رصد کرده و نشان می‌دهند و در این میان وظیفه داریم تا حضور حداکثری مردم را فراهم کرده و به نمایش بگذاریم.

وی یادآور شد: یکی از وظایف مهم مسئولان و دست‌اندرکاران انتخابات فراهم کردن زمینه حضور و بررسی ایرادات موجود و رفع آنها می‌باشد و در این میان تحرکات مختلف کاندیداهای احتمالی نیز رصد می‌شود و در این میان ۴ هزار خبر مخابره شده و احتمال زیاد حضور ۳۲۰ کاندیدا در استان وجود دارد.

شبستری با تاکید بر عقلانیت و تدبیر در روند برگزاری انتخابات عنوان کرد: باید از ظرفیت جراید و رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی به خوبی استفاده کنیم و البته نقش رسانه ملی بسیار مهم بوده و امیدواریم در انتخابات ۷ اسفند نیز رسانه ملی نقش موثر خود را ایفا کند.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش فضاهای مجازی در زمینه انتخابات یادآور شد: این رسانه‌ها نقش مثبت و منفی دارند که باید آسیب‌ها شناسایی شده و اقدامات لازم کنیم.

وی گفت: از پنجشنبه هفته جاری برنامه‌ها به صورت جدی‌تر آغاز می‌شود تا ۱۹ نماینده مجلس و ۵ نماینده مجلس خبرگان انتخاب شود و در این میان هیچ گونه مشکل امنیتی نیز در استان نداریم و ضریب امنیتی استان بالاترین در کشور بوده و همدلی و همراهی مثال‌زدنی میان دستگاه‌های انتظامی، نظامی و امنیتی وجود دارد.

شبستری با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌های دیجیتالی و آموزشی در استان در زمینه انتخابات بیان کرد: در این میان آموزش‌های منطقه‌ای نیز با محوریت آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار می‌شود و دوره‌های مختلف برای کارشناسان مجری و نیز امتحان جامعی از فرمانداران و بخشداران برگزار شده و تمام امکانات و ابزارهای لازم را فراهم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه انتخاب مردم برای مجریان انتخابات با اهمیت است، گفت: هر کس کی در این انتخابات برگزیده شود مورد تائید نظام و مردم بوده و برای مجریان مهم است وتفاوتی ندارد که چه کسانی انتخاب می‌شوند.

کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات حضور حداکثری مردم را دنبال می‌کند

جواد آهنگری پیش از ظهر امروز در نشست مشترک ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی و کمیته اطلاع‌رسانی با بیان اینکه فعالیت کمیته اطلاع‌رسانی گسترده است، اظهار داشت: تمام کسانی که با قلم خود در زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات قدمی بردارد عضوی از کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات استان شمرده می‌شود.

وی ادامه داد: نشست مشترک ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی و کمیته اطلاع‌رسانی به صورت ابتکاری و برای اولین بار در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود و فرصتی برای ارتقای برنامه‌های انتخاباتی است.

مسئول کمیته اطلاع رسانی انتخابات آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: شمارش معکوس برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری آغاز شده و باید تلاش کنیم با جلب مشارکت حداکثری زمینه رشد و تعالی ملی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته اطلاع رسانی انتخابات استان افزود: وظایف متعددی در این زمینه پیش‌بینی شده و در رسانه ملی و رسانه‌های مکتوب و سایت‌‌ها روند انتشار مطالب موثر برای برگزاری انتخابات پرشور دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه آغاز فضاسازی رسانه‌ها انجام شده و برنامه‌های مناسبی از سوی رسانه‌ها در حال آغاز است گفت: کارگاه‌های مختلف نیز برای مسئولان روابط عمومی فرمانداری‌ها و کمیته اطلاع رسانی برگزار می‌شود.

منبع:فارس