مردی اهل مریلند با دریافت دست‌کم ۸۷۰۰ دلار پول از داعش مدعی شد از این گروه تروریستی اخاذی کرده است. به نقل از نیویورک تایمز؛ پلیس فدرال آمریکا مردی را شناسایی کرد که با تروریست‌های داعش در ارتباط بود و از آنها دست‌کم ۸ هزار و ۷۰۰ دلار پول بابت فراهم کردن تجهیزات لازم برای […]

مردی اهل مریلند با دریافت دست‌کم ۸۷۰۰ دلار پول از داعش مدعی شد از این گروه تروریستی اخاذی کرده است.

به نقل از نیویورک تایمز؛ پلیس فدرال آمریکا مردی را شناسایی کرد که با تروریست‌های داعش در ارتباط بود و از آنها دست‌کم ۸ هزار و ۷۰۰ دلار پول بابت فراهم کردن تجهیزات لازم برای انجام اعمال تروریستی در آمریکا دریافت کرد. این مرد که اصالتی مصری دارد به فراهم کردن مقدمات تیراندازی تروریستی در سان برناردینو کالیفرنیا متهم شده است.

“محمد الشیناوی” ۳۰ ساله در مصر به دنیا آمد و پس از یک تعقیب ۵ ماهه سرانجام با مدارک موثق از سوی اف بی آی بازداشت شد. او با استفاده از شبکه‌های اجتماعی بطور مداوم با اعضای داعش در ارتباط بود و نقش یک دلال را برای این گروه تروریستی ایفا می‌کرد و در سفری که تابستان امسال به مصر انجام داد مستقیما با برخی اعضای داعش دیدار و از آنها پول دریافت کرد.

پلیس فدرال آمریکا نسبت به افزایش تعداد حامیان داعش در داخل خاک این کشور هشدار داد. اف بی آی در ۲ سال گذشته ۷۵ نفر را در آمریکا به اتهام همکاری با داعش یا دیگر گروه‌های افراطی دستگیر کرده است. “محمد الشیناوی” مدعی شده است فقط قصد اخاذی و کلاهبرداری از داعش را داشته و هیچ اقدامی علیه امنیت آمریکا انجام نداده است؛ اما پلیس اف بی آی با توجه به مدارکی که از او به دست آورده است، سخنان وی را دروغ می‌داند. “الشیناوی” بخش عمده پولی را که از داعش دریافت کرد صرف خرید تجهیزات ارتباطی مانند تلفن همراه، لب تاپ، کارت‌های تلفنی و… کرده است. او از این ابزار برای برقراری ارتباط آسان میان تروریست‌های خارج با داخل آمریکا استفاده کرد و ردپایی از او در تیراندازی زوج کالیفرنیایی دیده می‌شود.

یکی از دوستان نزدیک “الشیناوی” که از سالهای کودکی با یکدیگر ارتباط داشتند، از مصر به سوریه سفر کرد تا به گروه تروریستی داعش ملحق شود. این دو همواره با یکدیگر در ارتباط بودند و پلیس آمریکا معتقد است دوست دوران کودکی “الشیناوی” او را به تروریست‌ها وصل کرده است.

“الشیناوی” هرگز به صورت مستقیم در عملیات تروریستی داعش حضور نداشت و به همین دلیل اثبات اتهامات او کار سختی است. پلیس آمریکا باید ثابت کند پولی که وی از داعش دریافت کرده است، در نهایت برای حمایت از عملیات تروریستی داعش هزینه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران